۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
دولت تنظیم بازار را رها کرده است
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت تنظیم بازار را رها کرده است

رسولی نژاد، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید دولت اراده‌ای برای حل مشکلات مردم ندارد و بازار را به حال خود رها کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید احمد رسولی نژاد با انتقاد از گرانی کالاهای اساسی، گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس جلسات متعددی درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند روغن و شکر و گرانی خودرو با دعوت از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، شرکت بازرگانی دولتی و... برگزار و دلایل افزایش قیمت‌ها را بررسی کرده است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت اراده‌ای برای حل مشکلات مردم و ساماندهی بازار ندارد و تنظیم بازار را به حال خود رها کرده است، افزود: گفته می‌شود که حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرف نظارت می‌شود، با وضعیت کنونی بازار بهتر بود که این اعتبار برای فعالیت دیگری هزینه می‌شد زیرا به نظر می‌رسید که نتایج بهتری به دست می‌آمد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد که گرانی‌ها تعمدی بوده تا مردم را ناراضی کرده و موجب شوند که مردم در انتخابات شرکت نکنند، اضافه کرد: عملکرد دولت لیبرال، غرب زده‌ی آقای روحانی را نباید به پای نظام و دولت بعدی نوشت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: هرچند رئیس جمهور وعده می داد که آنچنان رونق اقتصادی ایجاد ‌کند که مردم به ۴۵ هزار تومان یارانه نیاز نداشته باشند یا در ابتدای امسال بیان کرد که در سال گذشته افزایش قیمت‌ها بسیار بوده بنابراین امسال گرانی نداریم اما ما شاهد هستیم که روند گرانی کالاها در ماه‌های اخیر شدت گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولتمردان مطرح کردند که در صورت تصویب نرخ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومانی برای مرغ دولتی، مشکلات موجود در این حوزه رفع می‌شود اما در حال حاضر مرغ به ۳۵ هزار تومان رسیده و حتی شنیده می‌شود در برخی مناطق این عدد به ۴۰ هزار تومان است.

رسولی نژاد افزود: در جریان بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ نمایندگان با تخصیص ارز ۴۲۰۰ مخالفت کردند زیرا این ارز را منشا رانت و بسیاری از مفاسد می دانستند و معتقد بودند که سود این ارز به جیب افراد خاصی می‌رسد اما دولت با فضاسازی‌های بسیار و با طرح این موضوع که مجلس به دنبال گرانی است و با ادعای اینکه در صورت حذف ارز دولتی، قیمت کالاها افسارگسیخته افزایش می‌یابد بر تخصیص آن اصرار ورزید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: مجلس نیز به منظور حمایت از سفره مردم با تخصیص ۴۲۰۰ تومانی موافقت کرد اما در حال حاضر شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی و مواد غذایی مورد نیاز مردم هستیم.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: از آنجا که رئیس‌جمهور از قیمت‌های موجود در بازار بی اطلاع است، مطرح می‌کند که مردم به جای گوشت و مرغ، ماهی مصرف کنند این درحالی است قیمت هر کیلو ماهی حداقل ۶۵ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان است، این امر نشان می‌دهد که دولتمردان در اتاق‌های در بسته و به دور از مردم تصمیم‌گیری کرده و از وضعیت جامعه خبر ندارند.

رسولی‌نژاد ادامه دارد: خسارتی که دولت روحانی در ۸ سال گذشته بر کشور وارد کرد، ده‌ها برابر زیان هشت سال جنگ تحمیلی است.

کد خبر: ۹۳٬۵۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha