۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
مخالفت گروه ۷ با تأمین بودجه واکسن کرونای کشورهای فقیر

مخالفت گروه ۷ با تأمین بودجه واکسن کرونای کشورهای فقیر

سران کشورهای عضو گروه هفت با درخواست‌ها برای اختصاص بودجه به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشورهای فقیر مخالفت کردند.

به گزارش بازار، اجلاس سران گروه هفت امروز (یکشنبه) پایان می‌یابد. سران کشورهای عضو گروه هفت با درخواست‌ها برای اختصاص بودجه به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشورهای فقیر مخالفت کردند. آنها در نشستی که در منطقه کورنوال انگلیس برگزار می‌شود، با درخواست‌ها برای اختصاص میلیاردها پوند به منظور پایان دادن به کمبود واکسن کرونا در کشورهای فقیر مخالفت کردند.

ثروتمندترین کشورها حتی درباره اختصاص بسته مالی گفتگو نکردند و در عوض به اختصاص تعداد دوز واکسن‌هایی متمرکز شدند که احتمال می‌رود در مجموع کمتر از ۱۰ درصد تعداد دوزهای مورد نیاز باشد.

در آستانه برگزاری این اجلاس، بیش از صد مقام سابق جهان از جمله گوردون براون و تونی بلر از گروه ۷ خواستند دو سوم ۶۶ میلیارد دلار هزینه مربوط به این برنامه جهانی را بپردازد.

همچنین سران گروه ۷ با طرح تخصیص منابع مالی و بودجه رسانی به پروژه های زیرساختی در کشورهای در حال توسعه موافقت کردند. این طرح بخشی از تدابیری است که در اجلاس گروه هفت با هدف بررسی و رسیدگی به مسئله بحران تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط زیست انجام گرفت.

هدف از این طرح، فراهم کردن زمینه دسترسی کشورهای در حال توسعه به منابع مالی و بودجه بیشتر، بهتر و سریعتر و در عین حال تسریع حرکت جامعه جهانی به سوی انرژی های تجدیدپذیر و فناوری پایدار خواهد بود. رهبران

گروه هفت همچنین متعهد شدند تا انتشار گازهای گل خانه ای خود را تا سال ۲۰۳۰ تقریبا به نصف کاهش دهند.

رهبران گروه هفت همچنین متعهد شدند تا کمک هایشان به بودجه های مربوط به تغییرات آب و هوایی در جهان را افزایش دهند تا کشورهای در حال توسعه بتوانند از پس تاثیرات ناشی از چالش تغییرات آب و هوایی برآیند.

بانک جهانی هشدار داده است در صورتی که تا سال ۲۰۵۰ چاره‌ای برای تغییرات اقلیمی حاصل از گرمایش زمین اندیشیده نشود، ۱۵۰ میلیون انسان مجبور به ترک سرزمین خود خواهند شد.

کد خبر: ۹۳٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha