۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
یارانه پنج دهک پایین جامعه باید ۵ برابر شود
مهرعلیزاده:

یارانه پنج دهک پایین جامعه باید ۵ برابر شود

کرمانشاه- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای کمک به معیشت مردم میزان یارانه دریافتی ۵ دهک پایین جامعه باید حداقل ۵ برابر افزایش یابد.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در گفتگوی تلویزیونی با مردم استان کرمانشاه که از شبکه استانی زاگرس پخش شد، اظهار داشت: امروز کشور ما در موقعیت تاریخی حساسی قرار دارد که باید با انتخاب درست و تکیه بر تجربیات گذشته راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده کشور پیدا کنیم.

وی افزود: امروز بحث معیشت، فقر، بیکاری و فاصله اجتماعی و طبقاتی مسائل اصلی کشور است و کشمکش‌های بی حاصل بین افراد، گروه‌ها و صاحبنظران راه به جایی نمی‌برد.

این نامزد ریاست جمهوری گفت: هر چند نیت بساری از مسئولان خیرخواهانه است، اما اختلاس، فساد، دست درازی به بیت المال برای مردم زندگی را سخت کرده است و مردم امید به آینده را از دست داده اند.

مهرعلیزاده تصریح کرد: بعضی از اقدامات مسئولان کار را به جایی رسانده که کشوری را که می‌توانست بعنوان قوی‌ترین و غنی‌ترین کشور منطقه مطرح باشد هم اکنون با مشکلات عدیده‌ای رو به رو است.

وی افزود: این اقدامات موجب شده تا اعتماد مردم به مسئولان دچار آسیب شود.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه نمی‌توان زحمات دولت‌های قبلی را نادیده گرفت، گفت: دولت مستقر در دهه ۶۰ با یک نظام صحیح اقتصادی زمینه‌ای را فراهم کرد که علی رغم جنگ تحمیلی، کشور با ۶.۵ میلیارد دلار درآمد نفتی اداره می‌شد و مردم نیز به مسئولان اعتماد داشتند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از آن با سرکار آمدن دولت سازندگی هر چند زحمات زیادی در زمینه جلب روحیه تعاون و همکاری مشترک کشیده شد، اما زمینه برای پیشرفت در شکل ایده آل آن فراهم نشد.

وی در ادامه به اقدامات دولت اصلاحات اشاره کرد و گفت: در این دولت برای پیشرفت و عزت کشور تلاش شد و در این دوره بود که تئوری گفتگوی تمدن‌ها در جهان طنین افکن شد، که این موضوع در سازمان ملل به عنوان یک نظریه ایرانی در مقابل جنگ تمدن‌ها که گفتمان حاکم بر ادبیات سیاسی جهان بود، قد برافراشت و مورد تکریم قرار گرفت.

مهر علیزاده افزود: در دوران اصلاحات بود که تورم حدود ۵۰ درصدی کنترل شد و به کمتر از ۱۰ درصد رسید، همچنین ارزش پول ملی حفظ شد، امید مردم به آینده بیشتر شد و فضای کسب و کار نیز بهبود یافت.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در دولت پس از اصلاحات بود که این روند رو به رشد تغییر کرد، هر چند کارهای خوبی نیز در دولت‌های نهم ودهم صورت گرفت و بی انصافیست به آن‌ها اشاره نکرد.

وی در ادامه به اقدامات دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: با اقدام ارزشمند برجام در سه سال اول دولت یازدهم ایران توانست نظریات خود را در حوزه غنی سازی اعلام کند، اما با بد عهدی‌های آمریکا این مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسید.

مهرعلیزاده مشکل کنونی کشور را راه اندازی تولید، از بین بردن رانت خواری و قطع ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی اعلام کرد و از مردم خواست مشکلات کشور را که ریشه اقتصادی دارد مطالعه کنند تا با انتخاب یک اقتصاد دان راهی برای برون رفت از این مشکلات اندیشیده شود.

کد خبر: ۹۳٬۴۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha