۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۶
گلستان نیازمند صنایع تبدیلی/ اقتصاد جنگل در استان مغفول مانده است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری خبرداد؛

گلستان نیازمند صنایع تبدیلی/ اقتصاد جنگل در استان مغفول مانده است

گرگان- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که گلستان نیازمند صنایع تبدیلی است، گفت: اقتصاد جنگل در استان مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار بازار، سعید جلیلی بعدازظهر شنبه در برنامه تبلیغاتی خود از شبکه گلستان، اظهار کرد: گلستان در تولید محصولات کشاورزی جزو استان های پرظرفیت کشور بوده و به عنوان مثال در گندم از لحاظ کیفیت رتبه اول  و در کمیت جزو چهار استان برتر کشور است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: هشت سال در دولت سایه تحولات کشور را دنبال کردیم و در استان و دانشگاه‌های مختلف حضور یافته و با نخبگان و محققان صحبت کردیم.

وی با بیان این که کشور نباید تنها اداره شود بلکه باید جهش یابد و این امر ممکن است، گفت: بهترین کسی که می‌تواند به استان کمک کند مردم هستند زیرا آنها به ظرفیت‌های منطقه خود واقف بوده و می توانند مطالبات خود را تنظیم و آن را از دولت درخواست کنند.

جلیلی اضافه کرد: لازمه جهش در کشور این است که هر روستا به مثابه یک سلول در نظر گرفته شده و جهش اتفاق بیفتد.

وی بیان کرد: جوانان هر شهر و روستا باید توانمندی ها و ظرفیت های منطقه  را احصا کرده و آن را از دولت بخواهند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: امروز ظرفیت هایی که در گلستان وجود دارد را در بسیاری از کشورهای اروپایی نمی توان یافت.

جلیلی متذکر شد: گلستان ظرفیت بزرگ کشاورزی دارد که باید صنایع تکمیلی برای توسعه آن ایجاد شود.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم کشور جهش پیدا کند این امر باید در زمینه تولید باشد و صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شده تا ارزش افزوده در استان حفظ و درآمد مردم افزایش یابد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین به ظرفیت گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگری یک ظرفیت خوب برای توسعه بوده و نیازمند برنامه برای آن هستیم و گلستان با تنوع اقلیم می‌تواند یکی از استان‌های گردشگرپذیر کشور باشد.

جلیلی همچنین به مرزی بودن استان اشاره کرد و افزود: ارتباط با کشورهای اوراسیا از طریق گلستان ممکن است و این امر زمینه توسعه صادرات کشور را ایجاد خواهد کرد.

همچنین با اشاره به جنگلداری و اقتصاد جنگل ادامه داد: می‌توان در کنار حفظ محیط زیست به امر اقتصاد جنگل که در دنیا جدی گرفته شده و در کشور ما مغفول مانده، توجه کرد.

استفاده بهینه حداکثری از اراضی کشاورزی و مراتع از جمله مسائل دیگری بود که جلیلی به آن گریزی زد و گفت: باید سامانه نظارت جامع ایجاد شود تا از تغییر کاربری، زمین خواری و غیره جلوگیری شود.

وی با بیان این که آزادسازی سواحل و مردمی سازی دسترسی به سواحل لازم است، اضافه کرد: پیشرفت و اداره کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه نیازمند مردان بی ادعایی است که در گوشه گوشه شهر و کشور مشغول خدمت رسانی هستند و نباید اجازه دهیم افراد بی کارنامه و پرمدعا جای افراد بی ادعا را بگیرند.

کد خبر: ۹۳٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha