۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
۱۷۹ معدن در زنجان فعال است/ ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه معادن
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

۱۷۹ معدن در زنجان فعال است/ ضرورت کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه معادن

زنجان - رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران، از وجود ۳۲۶ معدن در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۷۹ معدن فعال است.

به گزارش خبرنگار بازار، داریوش اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران در محل اتاق بازرگانی زنجان، با اظهار اینکه سازمان نظام مهندسی در این استان ۹۸۰ عضو دارد که۳۳۰ عضو آن دارای پروانه اشتغال هستند، گفت: این استان دارای ۳۲۶ معدن است که از این تعداد ۱۷۹ معدن فعال هستند. 

وی به مشکلات معدن کاران در زنجان اشاره کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده ۳۹ درصد معادن استان به دلیل نبود بازار، ۱۶ درصد به دلیل کیفیت پایین مواد معدنی، ۱۲ درصد به دلیل معارضین محلی، ۱۲ درصد به دلیل تکمیل اکتشافات، پنج درصد به دلیل ابطال پروانه‌های فعالیت تعطیل هستند و مابقی هم  به دلیل مسائل فنی ومشکلات محیط زیستی و غیره تعطیل شدند.

اسماعیلی ابراز کرد: انتظار از معدن‌کاران برای مشارکت در ساخت و ساز یک منطقه خاص که معدن در آن واقع شده قانونی نیست. 

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران تصریح کرد: این سازمان برای رفع مسائل و چالش‌های موجود در محاسبه و دریافت حقوق دولتی معادن، تدوین فرمول عادلانه و طراحی برنامه هوشمندی را در دستور کاری خود دارد و از سال آینده حقوق دولتی معادن از طریق آن محاسبه می شود. 

اسماعیلی، زنجان را جزو استان‌های پیشرو در حوزه صنایع معدنی اعلام کرد و افزود: نسبت تعداد اعضای دارای پروانه فعالیت، در این استان نسبت به کشور خوب است.

وی با بیان اینکه  دولت نباید تصدی‌گری در حوزه معادن داشته باشد، افزود: بر اساس ماده ۳۵ قانون رفع موانع تولید، همه معادنی که در اختیار بخش دولتی است باید به بخش خصوصی واگذار شود.

کد خبر: ۹۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha