۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
کاهش نرخ مالیات عملکرد ۱۳۹۹
مدیر خدمات مالیاتی اتاق تهران بازرگانی تهران خبر داد

کاهش نرخ مالیات عملکرد ۱۳۹۹

مدیر خدمات مالیاتی اتاق بازرگانی تهران به فعالان اقتصادی توصیه کرد در زمان تنظیم اظهارنامه مالیاتی برای سال ۱۳۹۹ به بخشودگی‌های ابلاغ‌شده برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده ناشی از کرونا توجه داشته باشند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، مدیر خدمات مالیاتی اتاق تهران  از کلیه اعضا حقیقی و حقوقی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی تهران درخواست کرد، در زمان تنظیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۱۳۹۹، مفاد جزء (۲) بند (ق) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰کل کشور را در نظر داشته باشند.

پیمان دارابیان گفت: به موجب حکم قانونی مزبور، به منظور حمایت از تولید و صاحبان کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا، واحدهای صنفی با درآمد مشمول مالیات کمتر از یک میلیارد (۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰) ریال و  (کلیه) واحدهای تولیدی در سال ۱۳۹۹ علاوه بر معافیت‌های قانونی و بخشودگی و مشوق‌های مالیاتی، برای مالیات عملکرد ۱۳۹۹ از پنج واحد درصد بخشودگی (نرخ) مالیاتی موضوع مواد (۱۳۱) و (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم برخوردار می‌شوند.

او تاکید کرد که این فعالان اقتصادی در زمان تنظیم اظهارنامه مالیاتی که باید تا پایان تیرماه سال جاری (برای اشخاص حقوقی) ارائه شود، احکام قانونی ابلاغ شده را اعمال کنند.

کد خبر: ۹۳٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha