۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
صادرات صنایع دستی نقطه قابل اتکایی برای ارزآوری کشور محسوب می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

صادرات صنایع دستی نقطه قابل اتکایی برای ارزآوری کشور محسوب می‌شود

اهواز- عموری، رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: چنانچه صنایع دستی مورد توجه و حمایت بیشتر قرار بگیرد این صنایع می‌توانند به عنوان یک نقطه قابل اتکاء ارزی برای کشور تبدیل شوند.

شهلا عموری در گفتگو با خبرنگار بازار به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صنایع دستی اظهار کرد: دنیا دهم ژوئن برابر با ۲۰ خرداد را به عنوان روز صنایع دستی به رسمیت شناخته است که این امر دال بر اهمیت روزافزون این صنایع در عرصه اقتصاد جهانی دارد.

وی ادامه داد: کشور ما از جمله کشورهای پیشرو در این زمینه است که بر همین اساس ۳۷۰ رشته صنایع دستی در کشور به ثبت رسانده است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به اینکه فرش‌های دستباف از جمله صنایع دستی برتر کشور در سطح بین‌المللی هستند که به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند گفت: این محصول همواره از جمله منابع ثابت ارزآوری به شمار می‌رود تا جایی که از دیرباز نقش معرف فرهنگی و هنر ایرانی را در سطح بین‌الملل ایفا می‌کنند.

عموری خاطرنشان کرد: دهم ژوئن روزی است که از سوی همه فعالان این عرصه در همه جهان گرامی داشته می‌شود و به عنوان یک عامل پیوند میان هنرمندان مختلف نقش آفرینی می‌کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر این نیز باید توجه داشت که ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی از جمله آثار مثبت اقتصادی حمایت از تولید صنایع دستی در استان خوزستان و کشور محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز همچنین با اشاره به اینکه این اتاق در طول سال‌های گذشته بر لزوم حمایت از فعالان این عرصه و تقویت همه جانبه آنها اقدام کرده است یادآورشد: برگزاری چند نمایشگاه داخلی و خارجی، کلاس‌های آموزشی، پیگیری مشکلات و موانع فعالان این حوزه از جمله تلاش‌های پارلمان بخش خصوصی در راستای حمایت از تولید صنایع دستی است.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اضافه کرد: معتقد هستیم که وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی باید تلاش و کوشش‌های خود را بیش از گذشته صرف رشد تولید و تقویت بنیه مالی فعالان و گسترش صادرات صنایع دستی کند.

کد خبر: ۹۳٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha