۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
تعلیق سپرده‌های بانکی با دلار نقدی در کوبا
با هدف مقابله با تحریم‌های آمریکا انجام شد؛

تعلیق سپرده‌های بانکی با دلار نقدی در کوبا

بانک مرکزی کوبا تعلیق سپرده‌های نقدی به دلار را از ۲۱ ژوئن به عنوان اقدامی برای حفاظت در برابر تحریم مداوم آمریکا اعلام کرد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی کوبا در بیانیه‌ای تصریح کرد: موسسات مالی و بانکی کوبا به طور موقت پذیرش سپرده‌های نقدی به دلار را متوقف می‌کنند. این منبع افزود که سپرده به ارزهای دیگر و همچنین نقل و انتقالات بانکی دلار همچنان مجاز است.

کارلوس فرناندز دی کاسیو مسئول بخش آمریکا در وزارت امور خارجه کوبا گفت: این اقدامی اجتناب ناپذیر و ضروری است که دلیل آن تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا است.

از سال ۱۹۶۲، این جزیره تحت تحریم آمریکا قرار گرفت که تجارت با دلار را دشوار می‌کند. این تحریم‌ها در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ با بیش از ۲۴۰ اقدام جدید تقویت شد و از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا بدون تغییر مانده است.

بانک مرکزی کوبا توضیح داد، نظام بانک ملی به دلیل تحریم، مشکلات بیشتری در سپرده‌های دلاری جمع آوری شده از داخل کشور در بانک‌های بین المللی دارد. بانک مرکزی کوبا در این بیانیه افزود: ما به شرایطی رسیده ایم که یافتن موسسات بانکی یا مالی بین المللی که مایل به دریافت، تبدیل یا مبادله ارز با دلار آمریکا باشند، به طور فزاینده‌ای دشوار شده است.

در این بیانیه آمده است، مدت زمان این اقدام بستگی به این دارد که آیا تحریم‌هایی که مانع از تبادل دلار آمریکا می‌شوند از بین می‌روند یا خیر؟

در نوامبر سال ۲۰۱۹، کوبا فروشگاه‌هایی را باز کرد که پرداخت آن‌ها به طور انحصاری با دلار آمریکا انجام می‌شود تا دلارهای کوبایی‌هایی را که در خارج از این کشور و عمدتا در آمریکا زندگی می‌کنند، جمع آوری کند.

کد خبر: ۹۳٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha