۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
تورم را کنترل می کنم/ اقتصاد حاکم بر سیاست باشد
همتی:

تورم را کنترل می کنم/ اقتصاد حاکم بر سیاست باشد

کرمان- نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رشد اقتصادی در چهار سال دولت بنده حداقل مثبت ۵ در سال خواهد شد و همچنین تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد کنترل خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالناصر همتی بعدازظهر پنجشنبه در در ویژه برنامه انتخاباتی «ایران سرای من» در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان با اشاره به اینکه کشور در حال حاضر به اصلاح اقتصادی نیاز دارد، اظهار کرد: ۷۰ درصد مشکلات مردم مربوط به مسائل معیشتی است.

وی با اشاره تاکید بر اینکه دولت آینده باید دارای بینش اقتصادی باشد، گفت: باید اشتباهات گذشته متوقف شده و از تکرار آنها جلوگیری شود.

 همتی اصل توسعه و اشتغال را مربوط به رشد تولید دانست و افزود: موانع بر سر راه تولید باید رفع و حکمرانی اقتصادی هم باید اصلاح شود.

باید در دولت آینده اقتصاد حاکم بر سیاست باشد
نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بر خلاف گذشته باید در دولت آینده اقتصاد حاکم بر سیاست باشد، اظهار کرد: باید از ظرفیت بخش خصوصی به خوبی استفاده شود.

وی «تعامل از خانه تا جهان» را شعار خود دانست و ادامه داد: باید با تعامل مشکلات را رفع کرده و موانع اقتصادی را از سر راه برداریم.

همتی با اشاره به اینکه عدم کنترل تورم سفره مردم را کوچک می کند، گفت: شاید برخی بگویند چرا همتی زمانی که در بانک مرکزی بود تورم را کنترل نکرد؟ در جواب باید بگویم بخشی از این مساله مربوط به تحریم ها و بخشی هم مربوط به اختیارات بانک مرکزی است برای این منظور به اختیاراتی فراتر از بانک مرکزی نیاز است.

وی با بیان اینکه سایر کاندیدها توانایی کنترل اقتصاد را ندارد اما برنامه بنده قابل اجرا و راهگشاست، یادآور شد: در اثر تحریم ها روابط اقتصادی ما به حالت تعلیق در آمده است. بنده ۱۵ برنامه در اولویت کار خود قرار داده ام که مساله اقتصاد در راس است.

همتی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مشاغل باید در اختیار زنان باشد، افزود: جوانان و زنان ۵۰ درصد کابینه بنده را تشکیل خواهند داد.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در خصوص سیاست روابط خارجه هم گفت: ما نیاز داریم از انزوا خارج شویم و با سایر کشورها در غرب و شرق تعامل داشته باشیم چرا که با ادامه تحریم ها و انزوا مشکلات معیشتی مردم رفع نمی شود.

وی بیان کرد: ایران باید بتواند صادرات و واردات به سایر کشورها داشته باشد و با توجه به ظرفیت ها، امکانات و منابع فراوان کشور می توانیم رشد اقتصادی داشته باشیم.

دولت نباید در جزئیات مسائل اقتصادی دخالت کند
همتی با تاکید بر اینکه دولت نباید در جزئیات مسائل اقتصادی دخالت کند، گفت: سرمایه گذاری دولت باید در ایجاد زیرساخت ها باشد.

وی با انتقاد از موانع موجود بر سر راه سرمایه گذاری اظهار کرد: ایران رتبه مناسبی در زمینه فضای کسب و کار ندارد و آزادی اقتصادی بسیار پایینی داریم باید این شرایط اصلاح شود.

نامزد سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ۵۵ درصد ارزش افزوده ایران را مربوط به بخش خدمات دانست و گفت: این بخش در اثر شیوع کرونا بسیار آسیب دیده است. البته شیوع کرونا باعث رونق کسب و کارهای مجازی شده است و می توان از این فرصت استفاده کرد.

وی با تاکید بر لزوم گسترش زنجیره های تولید افزود: روند توسعه صادرات ایران خوب است امسال رشد خوبی در زمینه صادرات داشتیم.

همتی گفت: رشد اقتصادی در چهار سال دولت بنده حداقل مثبت ۵ در سال خواهد شد و همچنین تورم را بین ۸ تا ۱۲ درصد کنترل خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه قول های غیرعملیاتی نمی دهم، افزود: برای حل مشکلات اقتصادی برنامه های علمی دارم.

کد خبر: ۹۳٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha