۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
اجرای بهسازی در ۳۶ نقطه پرحادثه جاده‌های گلستان
مدیرکل راهداری گلستان مطرح کرد؛

اجرای بهسازی در ۳۶ نقطه پرحادثه جاده‌های گلستان

گرگان- میقانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: طبق آخرین آمار ۴۸ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شده که مشکلات ۱۲ نقطه رفع و بهسازی ۳۶ نقطه هم در دست اقدام است.

مهدی میقانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: نگهداری از شبکه راه وظیفه بسیار مهمی است و کمتر از ساخت راه نیست.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان پنج هزار کیلومتر انواع راه داریم که ۷۰ درصد آن راه‌های روستایی و فرعی هستند، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه های مختلف نگهداری شبکه راه، ساخت و ترمیم ابنیه فنی، مباحث ایمنی و دیگر موارد هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز کارگاه روکش در همه شهرستان های استان برای ترمیم جاده ها فعال هستند.

میقانی در ادامه به نقاط پر تصادف استان اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار ۴۸ نقطه پرتصادف در استان شناسایی شده که بر اساس مطالعات انجام شده مشکلات ۱۲ نقطه رفع شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه دوربرگردان‌ها یکی از نقاط مستعد دارای تصادف هستند، افزود: در سطح استان بحث اصلاح ۲۰ مورد دوربرگردان را در دست اقدام داریم که ۱۰ دور برگردان توسط اداره کل و ۱۰ دوربرگردان توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنایی حمل و نقل انجام می شود.

میقانی یادآور شد: اصلی ترین چالش و دغدغه در حوزه تصادفات جاده ای موتورسیکلت‌ها و رفتارهای غلط آن‌هاست. 

وی به آمار ۵۳ درصدی تلفات موتورسیکلت ها و عابران پیاده در جاده های استان اشاره کرد و افزود: رفتارهای ترافیکی موتورسیکلت‌ها از قبیل کلاه نذاشتن، حرکت‌های نمایشی و خطرناک، نداشتن گواهینامه هیچ ربطی به ساختار فیزیکی جاده ندارد.

کد خبر: ۹۳٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha