۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
 قدرت پول ملی ۳۴ درصد کاهش یافت
زاکانی:

قدرت پول ملی ۳۴ درصد کاهش یافت

رشت- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: طی هشت سال گذشته قدرت پول ملی ۳۴ درصد کاهش یافت و باید برای بازیابی قدرت برنامه ریزی کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا زاکانی عصر پنجشنبه در ویژه برنامه انتخاباتی استانی با تاکید بر رفع موانع و رونق تولید، دولت خود را ضد موانع تولید بیان کرد و گفت: برای توسعه اقتصادی باید آمایش دقیق سرزمینی پیشرفت های صنعتی صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه تحول در حوزه اقتصادی امری ضروری به نظر می رسد، توجه به زنجیره خرد و هر خانه یک کارگاه را ضروری دانست و گفت: متاسفانه قدرت پول ملی طی هشت سال گذشته ۳۴ درصد کاهش یافت.

وی با عنوان اینکه برای بازگشت قدرت پول ملی به سال ۹۰ باید شش سال با رشد هشت درصد تلاش کنیم، تورم و فساد را ناشی از بی برنامه گی دانست و گفت: قدرت دادن به شهرستان ها و تمرکززدایی باید در دستور کار قرار گیرد.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تمرکز زدایی و محور قراردادن شهرستان ها را به عنوان الگوی آمایش جزو اولین وعده خود بیان کرد و گفت: برنامه ۲۰ ساله کشور نیز در گرو تمرکززدایی است.

زاکانی با عنوان اینکه ایران شش درصد امکانات جهان را در اختیار دارد، توسعه روستایی و کشاورزی را از دیگر برنامه ها دولت خود بیان کرد و گفت: استفاده از نخبگان در استان ها نیز جزو برنامه ها است.

وی گفت: توجه به پیشران های اقتصادی برای توسعه روستاها و کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد و باید برای احیای ظرفیت ها تلاش کنیم.

کد خبر: ۹۳٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha