۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
نابسامانی بورس ناشی از دخالت دولت و برخی صاحبان سهام عمده
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد

نابسامانی بورس ناشی از دخالت دولت و برخی صاحبان سهام عمده

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نابسامانی بورس را ناشی از دخالت دولت و برخی صاحبان سهام عمده دانست.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده در حاشیه حضور در جمع تولیدکنندگان، تجار و فعالان اقتصادی با عنوان حمایت از برندهای ملی در هتل اسپیناس پالاس در جمع خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شدید، ظرف چه مدت به بورس سامان می‌دهید؟ گفت: بورس از نظر سازمانی، یک سازمان سامان یافته است، اما با تداخلی که در سال‌های اخیر، دولت و برخی صاحبان سهام عمده در فرایند ظاهرا قانونی بورس انجام دادند، بورس را به نابسامانی کشاندند.

وی با بیان اینکه برگشتن بورس به سامان خود زمان زیادی نخواهد برد، افزود: کافی است مداخلات صاحبان سهام عمده که اغلب بخش‌های دولتی و بخش‌های متعلق به نهادها یا دستگاه‌های نیمه دولتی را در یک زمان بندی سه یا چهار ماهه قطع کنیم.

وی بر دخالت نداشتن دولت در بورس تاکید کرد و گفت: باید به هر ترتیب، دخالت دولت را از همان روز نخست، قطع کنیم و به این ترتیب می‌توان بورس را در ظرف سه یا چهار ماه به سامان رساند.

مهرعلیزاده با بیان اینکه دولت همواره خود را باید به عنوان یک ناظر بداند، افزود: دولت فقط در شرایط شکست بازار باید وارد بورس شود و اختیارات بورس مانند گذشته به صورت مستقل در اختیار خود باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به جلسه امروز خود با تجار، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در هتل اسپیناس پالاس اشاره کرد و گفت: ساخت نشان تجاری یا علامت تجاری موضوعی سرمایه ساز در دنیا است و محل رشد دارد و در دنیا به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای هر کشور محسوب می‌شود.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه وقتی می‌نویسند ساخت آلمان، خود یک اعتبار است، افزود: ما با ایجاد فرصت‌های رقابتی در داخل کشور، خواهیم توانست امور نشان تجاری را در کشور در مورد استاندارد سازی، کیفیت، کاهش هزینه‌های تولید، محیط زیست و افزایش بازده تولید، سامان دهیم.

کد خبر: ۹۳٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha