۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
نخستین سفر خارجی بایدن با هدف تقویت اتحاد علیه چین| تحکیم دوستی ها در گروه هفت

نخستین سفر خارجی بایدن با هدف تقویت اتحاد علیه چین| تحکیم دوستی ها در گروه هفت

اولین سفر خارجی رئیس جمهور امریکا به انگلیس و شرکت در نشست گروه هفت خواهد بود.

بازار؛ گروه بین الملل: «جو بایدن»، رییس جمهور آمریکا برای نخستین بار پس از نائل شدن به مقام رییس جمهوری به یک کشور خارجی سفر خواهد کرد. رییس جمهور آمریکا قرار است روز نهم ماه ژوئن برای حضور در اجلاس سران گروه هفت  (G۷ ) به  انگلیس سفر کند.

جو بایدن در این سفر در نظر دارد همبستگی آمریکا با کشورهایی که در مقابله با چالش های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی و مقابله با چین دیدگاه مشترک دارند ، تضمین کند.

جو بایدن برای شرکت در اجلاس سران گروه هفت که در کورن وال انگلیس و از روز یازدهم ماه ژوئن برای مدت سه روز برگزار خواهد شد، روز نهم ماه ژوئن واشنگتن را ترک خواهد کرد. رییس جمهور آمریکا پس از پایان نشست سران گروه هفت، برای حضور در اجلاس سران اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) به بلژیک سفر و سپس روز شانزدهم ماه ژوئن با پوتین، رییس جمهور روسیه در سوییس دیدار خواهد کرد.

در سالهای اخیر بر اثر رویکرد آمریکا ، هرج و مرج و بی نظمی هایی در اجلاس سران گروه هفت پدیدار شده و سه سال قبل ( سال ۲۰۱۸ ) دولت سابق ترامپ که از رویکردی مبنی بر «نخست آمریکا» حمایت کرده است، اعلام کرد بیانیه سران که در اجلاس تصویب شد، نخواهد پذیرفت. همچنین در سال ۲۰۱۹ بر خلاف معمول بیانیه سران تدوین نشده است.

رییس جمهور آمریکا در مقابله با چالش های جهانی مانند ویروس کرونا، تغییرات آب و هوایی و مقابله با چین و روسیه ، می خواهد با کشورهایی که دیدگاه مشترک با آمریکا درباره دموکراسی دارند، همکاری کند.

به نظر می رسد رییس جمهور آمریکا با مجموعه ای از سفرهای خارجی در نظر دارد، همبستگی با کشورهای دوست و متحد را که تحت تاثیر دولت سابق ترامپ سست شده است، تحکیم بخشد.

کد خبر: ۹۳٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha