۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
کشاورز نباید دغدغه فروش محصول داشته باشد
حجت الاسلام رئیسی:

کشاورز نباید دغدغه فروش محصول داشته باشد

تبریز- نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت توجه به مشکلات کشاورزان و حل آنها گفت: کشاورز نباید دغدغه فروش محصول داشته باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز چهارشنبه در ارتباط زنده تلویزیونی با مردم آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلات گندمکاران گفت: گندمکار باید محصولش تضمینی خریداری شود وگرنه مجبوریم همین گندم را با دلار وارد کنیم، محصولی که با دسترنج کشاورز به دست می آید باید قدر بدانیم .

وی ادامه داد: چند بار جشن خودکفایی گندم برگزار شده است ولی باز مجبور به واردات شدیم در صورتی که با خرید به موقع و مناسب می توانیم نیاز کشور را از تولید داخلی تامین کنیم .

وی سپس ادامه داد: امروز شرایط اقتصادی کشور طوری رقم خورده است که گوشت و مرغ به کالای لوکس تبدیل شده و بسیاری از مردم توانایی خرید آنها را ندارند.

رئیسی به نقش آفرینی استان آذربایجان شرقی در حوزه اقتصادی به ویژه در منطقه قفقاز اشاره کرد و گفت: صنایع و تولیدات کشاورزی، این استان را به عنوان سومین صادرکننده کشور مطرح کرده است هر چند از نظر فضای کسب و کار رتبه ۱۰ را دارد و باید بهبود یابد زیرا تولید برای تولید کننده باید صرف کند .

رئیسی با اشاره به اینکه فعالان حوزه تولیدی در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی باید احساس آرامش کنند و به آینده امیدوار باشند، گفت: بهبود فضای کسب و کار آذربایجان شرقی از برنامه های ما خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه چرا استانی مانند آذربایجان شرقی با این همه ظرفیت در حوزه کشاورزی، صنعت و تولید انواع شیرینی جات فضای کسب و کار مناسبی ندارد، گفت: سال گذشته سفری به این استان داشتم و به تبریز به مجموعه ماشین سازی رفتم و شاهد صحنه های بدی در این کارخانه مهم کشور بودم . وقتی این کارخانه را به بخش خصوصی واگذار کردند، فرد خریدار بدون هیچ گونه سواد و آورده و اهلیتی با استفاده از تسهیلات میلیاردی بانکها کارخانه را خرید و کارگران را بیکار و کارخانه را راکد کرد.

کد خبر: ۹۳٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha