۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
انحصار آموزش پزشکی و مافیای دارو را می‌شکنیم
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

انحصار آموزش پزشکی و مافیای دارو را می‌شکنیم

رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دسترسی بیشتر مردم به پزشک با توسعه نظام پزشک خانواده و کاهش هزینه‌های بهداشتی خانوارها دو اولویت اصلی دولت ما در بخش سلامت و درمان است.

به گزارش بازار، محسن رضایی میرقائد افزود: انحصار در بخش آموزش پزشکی را که موجب شده با کمبود پزشک روبرو شویم برداشته خواهد شد تا تعداد پزشکی بیشتری تربیت شده و در اختیار مردم باشد.

وی افزود: سیاست بعدی ما در بحث نظام سلامت، مبارزه با مافیای واردات دارو است که موجب شده دو میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را به واردات دارو اختصاص دهند، اما این دارو ابتدا در بدو ورود به کشور در بازار ناصرخسرو به چند برابر قیمت به فروش برسد درحالی که داروهای وارداتی فقط ۵ درصد داروهای مورد نیاز کشور را شکل می‌دهند و ۹۵ درصد داروی دیگر در داخل کشور تولید می‌شود.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۰ همچنین افزود: سیاست اصلی ما پیشگیری از بیماری است که جزو دستورات مقام معظم رهبری در بخش سیاست‌های کلی نظام در بحث سلامت است که در چند سال گذشته در دبیرخانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام با کمک نظرات کارشناسان تهیه و تقدیم ایشان شد و مقام معظم رهبری هم این سیاست‌ها را اصلاح و ابلاغ کردند.

وی افزود: علاوه بر اولویت بخشیدن به موضوع پیشگیری، نظام پزشک خانواده را جدی گرفته و همچنین در طرح پرداخت حقوق به زنان خانه دار، آموزش‌های بهداشت و درمان و سلامت نیز به آن‌ها داده می‌شود تا توجه به سلامت از سطح خانه شروع شود.

رضایی همچنین افزود: با توسعه نظام سلامت خانگی و نظام پزشک خانواده، هم دسترسی مردم به پزشک بیشتر می‌شود و هم هزینه‌های این بخش کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: مردم سوال درست و به حقی دارند که چرا در این دولت بیشترین هزینه برای اجرای نظام سلامت پرداخت شد و در بودجه این دولت، چند برابر دولت‌های قبل هزینه شده، اما امروز ۷۰ درصد هزینه‌های دارو را باید مردم بپردازند و دسترسی به پزشک نیز بسیار طولانی و سخت شده است که باید این موضوعات را حل کرد.

کد خبر: ۹۳٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha