۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
شفاف سازی؛ دستور کار دولت آینده
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد

شفاف سازی؛ دستور کار دولت آینده

رئیسی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اعتقاد به شفاف سازی دارم و در تمام دوران مسئولیتم همواره شفافیت را در دستور کار قرارداده ام و محور اصلی دولت آینده هم شفاف سازی است.

به گزارش بازار، سید ابراهیم رئیسی در جمع دانشجویان دانشگاه تهران افزود: دولت فعلی شفاف سازی نمی‌کند و همه چیز را محرمانه می‌داند در حالی که عموم مسائل کشور باید پیش روی مردم وشفاف باشد قراردادهای اقتصادی نباید محرمانه باشد و باید با مردم با صداقت حرف زد.

وی در ادامه گفت: مشکلاتی که در آبان ۹۸ پیش آمد بی مدیریتی دولت بود چرا که باید قیمت بنزین را در یک شیب متناسب در بازه زمانی ۵ سال بالا می‌برد، اما به یکباره این کار را کرد که تبعاتی هم در پی داشت.

رئیسی ادامه داد: چند روز قبل از بالا بردن قیمت بنزین بنده متوجه شدم و به دولت نامه رسمی نوشتم که زمینه انجام این کار درکشور مهیا نیست و مردم را دچار دردسر می‌کند، اما اجرای آن بر عهده دولت بود و آن‌ها این کار را کردند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: آن چیزی که در شورای هماهنگی اقتصادی برای گرانی بنزین تصویب شد فقط این بود که پول حاصل از آن بین مردم تقسیم شود و هیچ مصوبه اجرایی دیگری نداشت.

وی افزود: امروز باید فضاسازی‌ها و حاشیه سازی‌ها را رها کنیم چرا که زندگی و کسب و کار آن‌ها و بدنه دولت دچار آسیب جدی شده و سرمایه اجتماعی بزرگی از بین رفته است.

رئیسی گفت: زمانی که در آستان قدس بودم دستور دادم تا سرمایه گذاری آستان در پاساژسازی‌ها متوقف شود و سرمایه‌ها را آوردیم به سمتی که به نفع مردم باشد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: قصد داشتیم در مشهد بیمارستان بزرگی بسازیم که در منطقه اول بود، اما دولت بدلیل مسائل سیاسی حاضر به همکاری نشد و این پروژه بر زمین ماند.

وی ادامه داد: ازمشکلات بزرگی که در مشهد وجود داشت مشکل زائر بود که در چادر و پارک می‌خوابیدند ما در یک طرح یک ساله موفق شدیم در زمین چند هکتاری که برای آستان قدس بود یک شهرک زائر بسازیم تا زائرین حضرت رضا (ع) سامان بگیرند.

رئیسی گفت: جایگاهی که در حال حاضر بنده دارم جایگاه مطالبه گری است و نیازی به پاسخگویی ندارم، اما با شرایط موجود در جامعه تکلیف دانستم تا در این عرصه وارد شوم و اگر قرار به راحت طلبی بود جای فعلی بنده بسیار مناسب بود و به جز خدا و رهبری به کس دیگری پاسخگو نیستم.

وی افزود: بنده اولین کسی هستم که با تمام مشکلات به دانشگاه‌ها وارد شدم و حرف دانشجو را شنیدم مقام مسئولی که توان شنیدن حرف و انتقاد دانشجو را نداشته باشد نمی‌تواند بدرستی خدمت کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در آستان قدس هم با دانشگاه‌ها ارتباط خوبی داشتم و از نظرات آن‌ها در پیشبرد کارها استفاده می‌کردم و همیشه با آن‌ها جلسات زیادی برگزار می‌کردم.

وی اضافه کرد: دانشجو روحیه جوانی دارد و منتقد است و باید از نظرات صحیح و درست دانشجویان کمال استفاده را در اجرای کارها برد.

رئیسی در خصوص ورود به عرصه انتخابات هم گفت: میل شخصی بنده نبوده و نیست، اما وظیفه دانستم که حضور پیدا کنم چرا که دولت بعدی باید یک دولت انقلابی و حامی مردم باشد.

وی ادامه داد: به پیام مردم لبیک گفتم و به صحنه آمدم چرا که وضعیت ناامیدکننده این روزهای مردم باید پایان یابد و کشور باید متحول شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: علم و فناوری با همکاری دانشگاه محور اصلی کار ما در دولت است و باید دانشگاه امروز از حاشیه به متن بیاید و به دولت کمک کند باید در دولت بعدی از نظرات علمی با شاخص‌های کارشناسی استفاده شود نه نظرات شخصی.

وی افزود: دانشگاه باید مستقل شود و در این بین بازار و اقتصاد را پشتیبانی کند نظرات کارشناسی در تصمیمات دولت مهم است و دانشگاه می‌تواند این مسئله را حل کند.

رئیسی ادامه داد: روحیه بنده مبارزه با فساد است و در همه پرونده‌هایی که در قوه قضائیه حل شده کاملا مشهود است و ما با کسی خط قرمزی نداریم و همه پرونده‌ها روی میز است.

وی اضافه کرد: دنبال این نبودیم که چه کسی گفته. دنبال این بوده ایم که چه گفته و ما در این دوران تحول بزرگی در پیگیری پرونده‌های قضایی ایجاد کردیم و همواره بدنبال این بودیم که ساختارهای فسادزا را حل کنیم وباید ریشه‌های رانت را اصلاح کنیم امروز نظام بانکی و پولی نیاز به اصلاح دارد و در دولت بعدی با اراده و جدیت این امکان وجود دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص فضای مجازی هم گفت: فضای مجازی در یک کف خاصی باید برای مردم و کسانی که دسترسی ندارند رایگان شود و همه کشور باید از این فضا بهره وری داشته باشد مقام معظم رهبری در خصوص فضای مجازی فرمودند دو مبحث باید رعایت شود. اول حقوق مردم و دوم حریم خصوصی خانواده‌ها باید حفظ شود.

وی در خصوص ستادهای تبلیغاتی هم افزود: ‌روز اول که آمدم گفتم نه پول دارم نه امکانات و اعلام کردیم هر خانه یک ستاد و امروز هم بدنبال این هستیم برخی کارها در کشور مانند بنر زدن انجام نشود وگفتیم که پولش را به جای این کار بدهید به خانواده‌های نیازمند.

رئیسی گفت: شورایی تشکیل شده از کسانی که کاندیداهای ریاست جمهوری بودند و گروه‌های خاصی که خود مایل به تبلیغات ما هستند و خودشان ستادهای خاص خودشان را دارند و اعلام کردیم که از بین خودشان یک ریش سفید به عنوان رئیس خود اعلام کنند.

وی ادامه داد: ستاد تبلیغاتی امروز ما نماد دولت آینده نیست ودولت آینده شاخص‌هایی دارد و اعلام خواهیم کرد و بنای ما شایسته سالاری و تخصص است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در سال ۹۶ اهانت‌ها و توهین‌های زیادی به ما شد، اما از کسی شکایت نکردیم، اما همان زمان رقیب ما ۱۹۸ شکایت به دادگستری برد روزی رسانه‌ها به دیدار ما آمدند وگفتند قوه قضائیه ۴۰ شکایت از رسانه‌ها کرده است بنده همان جا گفتم همه را ببخشید و پرونده‌ها را بستیم و دراین دوران هم نه سایتی را بستیم و نه رسانه‌ای را.

وی افزود: آقایان امروز فقط شعار می‌دهند و نتیجه این شعارها مشخص است که امروز چه اتفاقی افتاده است.

رئیسی گفت: اجتماعات دانشجویی را بعد از انتخابات اگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدم ادامه خواهم داد و حتماً نظرات و دیدگاه دانشجویان برای ما مفید است و هر کسی که دغدغه مردم و انقلاب داشته باشد به من نزدیک است و من با آن ائتلاف می‌کنم، زیرا جامعه دیگر کشش سیاسی کار و حرف و شعار را ندارد.

کد خبر: ۹۳٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha