۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
لزوم نظارت بر کیفیت مواد غذایی| بسیاری از خوراکی‌ها دارای افزودنی‌ غیر مجاز هستند
وزیر بهداشت مطرح کرد

لزوم نظارت بر کیفیت مواد غذایی| بسیاری از خوراکی‌ها دارای افزودنی‌ غیر مجاز هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پشکی گفت: بسیاری از خوراکی‌ها دارای افزودنی‌های غیر مجاز هستند و نظارت بر آن‌ها تنها در حیطه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیست بلکه باید همکاری بین بخشی برقرار باشد.

به گزارش بازار، سعید نمکی در همایش روز جهانی ایمنی غذا افزود: امنیت غذایی بحث جدی است و بعنوان یک موضوع چند بخشی باید به آن نگاه کنیم، موضوع غذا تنها بعهده وزارت بهداشت نیست و بخش‌های متعددی از حکومت باید در امر امنیت غذایی گام بردارند.

وی عنوان کرد: خاک، آب، زمین حاصلخیز و هوای سالم از مسایل مهم در امنیت غذایی است. کیفیت غذا باید مورد توجه باشد که آیا به طور مثال ۱۰۰ گرم گوشتی که مصرف می‌کنیم پروتیین لازم را دارد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شیرابه زباله‌های صنعتی بسمت تالاب انزلی می‌رود و در خلیج فارس هم بدلیل فاضلاب‌های صنعتی اوضاع همین است بعد به مردم توصیه می‌کنیم ماهی بخورند، آیا سبزی که مردم را به خوردن آن توصیه می‌کنیم با آبی که از باقیمانده فلزات سنگین پای این سبزی‌ها می‌رود برای بدن مفید است؟

وی افزود: کیفیت مواد غذایی بر سلامت افراد اثر مهمی دارند و باید نظارت بر محصولات از مزرعه تا سفره بدقت دنبال شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در مناظره‌های دیروز نامزدهای انتخابات افزود: ما به هیچ حزب و گروهی وابسته نبودیم و دیروز در مناظرات هم از راست و هم از چپ خوردیم.

کد خبر: ۹۳٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha