۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
بسیاری از کارخانه های گیلان توسط بانک ها تصرف شده است
در گفتگو با بازار؛

بسیاری از کارخانه های گیلان توسط بانک ها تصرف شده است

رشت- داداشی، نماینده سابق مردم آستارا در مجلس با اظهار اینکه بسیاری از کارخانه های استان توسط بانک ها تصرف و تملک شده است، افزایش نرخ سود بانکی را دلیل تعطیلی دانست.

ولی داداشی در گفتگو با خبرنگار بازار، افزایش نرخ سود بانکی را یکی از دلایل تعطیلی برخی از کارخانه های گیلان دانست و اظهار کرد: سود بانکی ۱۸ درصد که عملا هنگام پرداخت، بیشتر از این مقدار است، موجب شده تا برخی از کارخانه های گیلان تعطیل شوند.

وی با بیان اینکه در برخی از کشورها سود بانکی یک درصد است، افزود: در کشور ما افزایش نرخ سود بانکی مشکلات عدیده ای را برای کارآفرینان ایجاد کرده است.

نماینده سابق مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بسیاری از کارخانه های گیلان تحت تصرف بانکها قرار دارند، گفت: بانک موظف است طبق قانون وقتی بدهی کارخانه دار پرداخت شده، کارخانه را به او بازگرداند اما در گیلان عملا این گونه نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت وظیفه دارد برای ایجاد کار شاخص ها را واقعی کند، اظهار کرد: دولت باید نرخ سود وام بانکی را منصفانه دهد تا اشتغال و کارآفرینی ایجاد کند.

داداشی اضافه کرد: دولت باید برای ایجاد کارآفرینی بروکراسی اداری را کاهش داده و با کارآفرینان همکاری کند و آنها را مورد تکریم قرار دهد.

وی، با اشاره به وضعیت بورس، تصریح کرد: بورس با شانتاژ دولت به وضعیت کنونی دچار شده است.

داداشی ادامه داد: دولت با حباب درست کردن، مردم را متقاضی کرد و سهم کسانی را که فروشنده بودند خرید و شیطنت کرد.

رئیس شورای ستاد انتخاباتی مردمی رئیسی در گیلان، به وضعیت ارز اشاره کرد و افزود: دولت روحانی هر قدر تقلا کرد نتوانست کاری در زمینه ارز انجام دهد و وضعیت اقتصادی به این مرحله اسفناک کشیده شد.

داداشی بهره مندی از نخبگان اقتصادی برای برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی را یکی از راهکارهای مهم در دولت آینده ذکر کرد و متذکر شد: نیاز نیست رئیس جمهور اقتصاد دان بوده و یا علوم سیاسی داشته باشد بلکه باید از ظرفیت افراد نخبه و توانمند در حوزه های مختلف استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه در دولت آینده آمادگی برای تعامل با دنیا وجود دارد، اظهار کرد: نگاه روحانی معطوف به کشورهایی بود که با ما زاویه داشته اند. 

کد خبر: ۹۳٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha