۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸
مجوز رویه ترانزیت خارجی گمرک بندر دیر صادر شد
ناظر گمرکات استان بوشهر:

مجوز رویه ترانزیت خارجی گمرک بندر دیر صادر شد

بوشهر- ناظر گمرکات استان بوشهر گفت: گمرک جمهوری اسلامی، مجوز رویه گمرکی ترانزیت خارجی را برای بندر دیر این استان صادر کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک استان بوشهر، بهروز قره‌بیگی اظهار داشت: رویه ترانزیت خارجی در گمرک مربوط به کالاهایی است که از مبدایی در خارج از کشور به مقصدی در خارج از کشور می‌‍رود و به طور صرف از خاک کشور ثالث عبور می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش حجم صادرات و ترانزیت از بندر دیر در گذشته مجوز رویه گمرکی " کارنه تیر" برای این بندر صادر شده بود که با درخواست فعالان اقتصادی و افزایش حجم ترانزیت کالا با پیگیری این ستاد مجوز رویه گمرکی ترانزیت خارجی نیز برای این بندر صادر شده‌است.

قره‌بیگی ادامه داد: دریافت این مجوز علاوه بر ارز آوری و تسهیل در تجارت و بازرگانی موجب کاهش هزینه‌ها و توسعه اشتغال پایدار می‌شود و رونق تولید در این منطقه را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متقاضیان ترانزیت خارجی از بندر دیر از این پس نیازی به مراجه به گمرک بوشهر ندارند، گفت: فعالان اقتصادی و متقاضیان ترانزیت خارجی می‌توانند از هر مرز ورودی کشور به صورت مستقیم نسبت به ترانزیت کالای خود از طریق گمرک بندر دیر اقدام کنند.

قره‌بیگی یادآور شد: عمده کالاهای ترانزیت خارجی مورد درخواست به گمرک دیر از سوی کشورهای آسیای میانه، اروپایی و ترکیه است که به طور عمده به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس ترانزیت می‌شوند.

ناظر گمرکات استان بوشهر خاطرنشان کرد: در کنار تلاش این ستاد برای دریافت مجوز ترانزیت خارجی به بندر دیر، تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی و نیروی انسانی مورد نیاز در این گمرک نیز در نظر گرفته شده‌است.

قره بیگی بیان کرد: همچنین با چشم‌اندازی که برای بندر دیر پیش‌بینی شده‌است پیگیری برای مجوز انبار اختصاصی تحت کلید گمرک و رویه گمرکی "کران بری" برای این بندر آغاز شده که امید می‌رود پس از طی مراحل مطالعات تخصصی مجوز آنها نیز صادر شود.

کد خبر: ۹۲٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha