۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
۸۰ هزار و ۱۰۰ دلار از صنایع دستی خراسان جنوبی صادر شد
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی:

۸۰ هزار و ۱۰۰ دلار از صنایع دستی خراسان جنوبی صادر شد

بیرجند-مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: ۸۰ هزار و ۱۰۰ دلار از صنایع دستی خراسان جنوبی طی یک سال گذشته صادر شد.

به گزارش بازار، حسن رمضانی در نشست خبری به مناسب ۲۰ خردادماه روز جهانی صنایع دستی و آغاز هفته صنایع دستی اظهارکرد: در سال ۹۹ براساس یک تفاهم‌نامه با استانداری تعهد سه هزار فرصت شغلی در حوزه هنرهای سنتی و صنایع دستی را داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیمه این سه هزار نفر را نیز پرداخت کردیم، بیان‌کرد: ۴۰۰ نفر دیگر از هنرمندان صنایع دستی را نیز در قالب بیمه روستائیان  و عشایر بیمه کردیم.

سه هزار و ۴۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی بیمه شدند
رمضانی یادآورشد: در مجموع طی یک سال گذشته سه هزار و ۴۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی خراسان‌جنوبی بیمه شدند که یک استثناء محسوب می‌شود.

وی گفت: همچنین در مدت زمان یک سال گذشته ۲۶۰ پروانه تولید انفرادی برای کارگاه‌های خانگی، ۴۵۰ کارت شناسایی و چهار پروانه تولید کارگاهی با اشتغال‌زایی برای ۲۰ نفر نیز برای هنرمندان صنایع دستی خراسان‌جنوبی صادر کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: همچنین به ۶۵ نفر از فعالان حوزه صنایع دستی که از شیوع کرونا آسیب دیده بودند، تسهیلاتی اعطاء شد و در مجموع ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات طی یک سال گذشته به صنعتگران صنایع دستی پرداخت کردیم.

رمضانی با اشاره به برگزاری ۶۰ دوره آموزش صنایع دستی در رشته‌های مزیت دار خراسان‌جنوبی در سال ۹۹ بیان‌کرد: همچنین طی سال گذشته خانه سفال استان را در بافت قدیمی شهر بیرجند راه‌اندازی کردیم.

وی گفت: ما کارگاه تجمیعی تراش سنگ و حوله را بافی را نیز پیگیری کردیم و به عنوان مثال در حال حاضر در سه قلعه ۳۰ کارگاه تجمیعی تراش سنگ‌های قیمتی فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اظهارکرد: عملیات مرمت و بازسازی سرای امینی در بازار بیرجند جهت ایجاد بازارچه صنایع دستی که به واسطه کمبود اعتبار تعطیل شده بود، مجدد شروع شده و امیدواریم تا مهرماه به پایان برسد.

سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای احدات بازارچه‌های صنایع دستی هزینه شد
رمضانی با اشاره به اینکه در مجموعه گردشگری چهارده بیرجند نیز یک بازارچه صنایع دستی با تأکید بر سبد بافی فعال خواهد شد، ادامه‌داد: در مجموع در سال ۹۹ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای احدات و مرمت بازارچه‌های صنایع دستی خراسان‌جنوبی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونایی فروشگاه‌های آنلاین کمک بسیار خوبی به صنعتگران صنایع دستی خراسان‌جنوبی کرد، افزود: در سال ۹۹ نیز ۸۰ هزار و ۱۰۰ دلار صادرات صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی به کشورهای مختلف داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی یادآورشد: در سال ۹۹ حدود ۱۸۰ میلیون تومان برای تجهیز و تکمیل دبیرخانه روستای جهانی پارچه بافی خراشاد اختصاص پیدا کرد.

کد خبر: ۹۲٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha