۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸
 تقویت ارزش پول ملی نیازمند اصلاحات اقتصادی است
عضو تیم اقتصادی «جلیلی»:

تقویت ارزش پول ملی نیازمند اصلاحات اقتصادی است

کریمی، عضو تیم اقتصادی «سعید جلیلی» گفت: مسئله تقویت ارزش پول ملی به دلیل ساختارها و نهادهایی است که از قبل انقلاب اسلامی در کشور ما به وجود آمده است.

به گزارش بازار، مجید کریمی، عضو تیم اقتصادی سعید جلیلی درمورد برنامه این نامزد انتخاباتی برای تقویت ارزش پول ملی گفت: ارزش پول ملی را از جنبه های مختلف به ویژه عملکرد هشت ساله دولت ناکارآمد گذشته و از نظر زیرساختی قابل بررسی دانست و گفت: بحث خلق نقدینگی فقط مربوط به بعد از انقلاب نیست و بلکه به سال ۱۳۵۲ برمی گردد چراکه از آن سال تا به الان حدود ۲۷ درصد رشد نقدینگی را تجربه کردیم.

وی ایجاد یک تحول و انقلاب بزرگ در نظام بودجه ریزی و سیستم بانکی را ضروری خواند و افزود: رشد نقدینگی در سال ۱۳۵۲ در شرایطی رخ داده که نه بحث انقلاب اسلامی بود و نه بحث تحریم ها.

کریمی افزایش میزان نقدینگی به ۳۵۰۰ هزار میلیارد تومان را منشأ بسیاری از نابسامانی های اقتصادی دانست و گفت: کسری بودجه دولت حتی در زمانی هم که نفت را ۱۲۰ دلار می فروختیم وجود داشت که این هم ناشی از عدم اصلاح ساختار بودجه ریزی است.

عضو تیم اقتصادی جلیلی خاطرنشان کرد: دکتر جلیلی معتقد است کشور ایران در موقعیت فعلی نیازمند یک جهش در روند استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های کشور است.

کریمی در رادیو گفت وگو با بیان اینکه تقویت ارزش پول ملی صرفاً در آزادشدن پول های بلوکه شدن نیست گفت: مسئله تقویت ارزش پول ملی به دلیل ساختارها و نهادهایی است که از قبل انقلاب اسلامی در کشور ما به وجود آمده و لذا باید در جهت اصلاح و ترمیم این ساختارها حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد سپرده های بانکی متعلق به ۲.۵ درصد مردم است افزود: وقتی سیستم بانکی فقط هوای این ۲.۵ درصد را دارد نشانه مدیریت ناکارآمد در سیستم بانکی است و متاسفانه نظارتی هم نمی شود.

عضو تیم اقتصادی جلیلی بر لزوم جلوگیری از معوقات بانکی و تقویت نظارت بر سیستم بانکی تأکید و همچنین اظهارکرد: بازار سرمایه نیز یک ظرفیت فوق العاده ای برای جهش اقتصاد کشور است که باید آن را به کار گرفت اما در بخش تولید نه برای سفته بازی.

کد خبر: ۹۲٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha