۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
ساخت دو هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی/ وام مسکن افزایش یافت
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی:

ساخت دو هزار واحد مسکونی در خراسان جنوبی/ وام مسکن افزایش یافت

بیرجند- آسمانی مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: حدأقل دو هزار واحد مسکونی طی سال ۱۴۰۰ در استان ساخته می شود.

علی اصغر آسمانی‌مقدم در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: بنیاد مسکن به طور متوسط هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی می‌سازد که سهم خراسان‌جنوبی از این تعداد بر حسب جمعیت دو هزار واحد مسکونی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: البته در صورت درخواست مردم و افراد واجد شرایط امکان افزایش این تعداد واحد مسکونی سهم استان وجود دارد.

آسمانی‌مقدم گفت: ما در سال ۹۹ پنج هزار و ۷۸۱ واحد مسکونی ساختیم و پنج هزار و ۵۳۹ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی و پنج هزار و ۱۷۹ نفر نیز برای دریافت تسهیلات با بانک‌ها قرار داد منعقد کردند.

وی یادآور شد: برای سال ۱۴۰۰ نیز حدأقل دو هزار واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی خواهیم ساخت ولی در صورت تمایل و اقبال مردم در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت چون سال گذشته این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی گفت: نکته قابل توجه این است که بر اساس پیشنهاد بنیاد مسکن و مصوبه هیأت وزیران در تاریخ نهم خردادماه سال جاری برای ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بنیاد سقف تسهیلات با رعایت مقررات ملی ساختمان تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

آسمانی مقدم با اشاره به اینکه این میزان افزایش تسهیلات در سال‌های اخیر بی سابقه است، یادآور شد: نکته دیگر اینکه بازپرداخت این تسهیلات اعم از دوره مشارکت و فروش اقساطی به ۲۰ سال افزایش یافت.

کد خبر: ۹۲٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha