۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
مشکلات مردم با شعبده‌بازی حل نمی‌شود| به معنای واقعی نفت را ملی می‌کنیم
نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی:

مشکلات مردم با شعبده‌بازی حل نمی‌شود| به معنای واقعی نفت را ملی می‌کنیم

رضایی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مردم ایران! مشکلات شما با شعبده‌بازی و حرف‌های مفت حل نمی‌شود، مشکلات شما با حرف درمانی و سخنرانی به جایی نمی‌رسد.

به گزارش بازار، محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (سه شنبه) در دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سئوالی در خصوص راهکارهای شما برای رفع موانع امید در میان جوانان گفت: مردم عزیز ایران؛ مشکلات شما با شعار، وعده، شعبده بازی و حرفهای مفت حل نمی شود. مشکلات شما ریشه اقتصادی دارد و با حرف درمانی و سخنرانی به نتیجه نمی رسد. به قول دانشجوی شیمی دانشگاه تهران که در حال دستفروشی بود، ما از گرسنگی امید می خوریم. درست می گوید؛ چرا که امید دیدنی است؛ دولت ما، امید را به سفره شما باز می گرداند و ان شاءالله یک بار دیگر لبخند پیروزی بر چهره شما خواهد نشست.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری افزود: حرف صحیحی در مناظره قبلی گفته شد که کسانی که نمی خواهند تا پایان بمانند به مردم اعلام کنند. البته نباید با توهین گفته می شد. همانگونه که شما احساس کردید، تا پایان انتخابات هستم و با همه رقابت خواهم کرد. در مناظره قبلی در مورد ایران و امید به آینده ایران صحبت کردم. در اینجا می خواهم از مردم ایران سخن بگویم. از تمام اقوام تمدن ساز ایرانی از آذربایجان که سر ایران است و مهدی باکری که وقتی از خاکریزهای دشمن عبور می کرد، می گفتند «یاشاسین آذربایجان» از همت و احمد متوسلیان و شهید مقدم و همه قهرمانان و اقوام ایرانی سخن خواهم گفت.

رضایی تصریح کرد: ما جنگ را با همه ملت ایران به نتیجه رساندیم. بنابراین دولت ما دولت همه اقوام ایرانی است. از سنی گرفته تا تشیع و تمام اقوام؛ البته نمی‌دانم چرا به خاطر زاگرسی بودن مرا متهم می‌کنند. من افتخار می‌کنم که زاگرسی هستم و از قوم لر. اما همه می‌دانند که در تمام زندگی ام، از همه اقوام ایرانی استفاده کردم و دولت ما از تمام ایرانیان تشکیل می شود.

وی ادامه داد: امید زمانی تحقق می‌یابد که ما یک انرژی جدیدی را در جامعه آزاد کنیم و از دولت های خواب آلوده ای که شب می خوابند و بعد قیمت بنزین را چند برابر می کنند،   مردم هم که توجیه نشده اند و در خیابان ها می ریزند و آن مشکلات برای مردم به وجود می آید. ما با دولت های خواب آلوده خداحافظی می کنیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: من به شما قول می دهم سال ۱۴۰۰، سال گشایش در آینده ایران و آغازی جدید است. امسال به نام مبارک حضرت ولی عصر منتسب شده و من مطمئن هستم ملت ایران با مشکلات خداحافظی خواهند کرد. «ان مع العسر یسری»

رضایی گفت: مطمئن باشید ما لبخند را به چهره مردم ایران، برکت را به جیب شما بر می گردانیم و آن آخرین ریالی که از حق و جیب شما رفته را به جیب شما بر می گردانیم، امید جدیدی که آن هم دیدنی است و نه گفتنی را خواهید دید.

وی در انتقاد به آنچه از سوی سایر نامزدها مطرح شده بود، گفت: به دلیل اینکه در صحبت سایر نامزدها کمتر به بیان برنامه ها توجه شده است، برای جبران این نقیصه برنامه خود را اعلام می کنم. اولا مسأله عدالت، فقرزدایی و محرومیت زدایی به جراحی و اقدامات بزرگ نیاز دارد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: طرحی که برای رفع محرومیت در زندگی مردم در پیش گرفتم تحت عنوان طرح کفایت زندگی یا ایران بدون فقیر که از پنج محور تشکیل می شود را طراحی کردم. اولین مسأله یارانه ۴۵۰ هزار تومانی و مسأله دوم مسکن سهل و ارزان و مسأله سوم پرداخت حقوق نقد خانه داری به بانوان خانه دار و چهارم کسب و کار خانگی و پنجم سهام صندوق صنعت نفت ملی ایران است.

رضایی تصریح کرد: زمان مصدق نفت ملی شد اما دولتی شد، ما می خواهیم به معنای واقعی نفت را ملی کنیم. اگر این پنج محور اتفاق بیافتد یک بسته زندگی شکل می گیرد که نام آن را کفایت زندگی گذاشتم و بعد از این اقدامات امیدوار هستم حتی یک فقیر هم در ایران پیدا نشود.

وی افزود:  بعضا گفته می شود منابع وعده هایی که داده می شود کجاست، مردم عزیز در سال گذشته ۱۳۷ میلیارد دلار از منابع دولتی به جامعه رفته اما به دلیل رانت کثیف و مافیای موجود در کشور اکثر این پولها به دست کسانی که صاحب حق نبودند رفته است. ۴۰ درصد از این ۱۳۷ میلیارد، معادل حدود ۵۰ و خرده ای میلیارد قابل بازتوزیع است. یعنی می توانیم دوباره این پول را برگردانیم، حتی ۱۰ میلیارد آن را به دولت بدهیم که دیگر کسری بودجه نداشته باشد و به تورم های سنگین پایان دهد و بقیه آن را صرف پنج موردی که عرض کردم کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با طرح این پرسش که اکنون چرا وقتی از یارانه صحبت می کنیم سرو صدای عده ای بلند می شود که منابع کجاست؟ اظهار داشت: چطور برای رانت فولاد و سلاطین، مافیای مفت خور منابع داریم که مثل جاروبرقی منابع کشور را به سمت خودشان می کشند، اما برای فقرا منابع نداریم؟ من روی مردم منت نمی گذارم که می خواهم این کار را کنم، این وظیفه من است اما ان شاءالله دولت ما با قدرت بدون مسامحه و ترس از کسی، سعی می کند حق مردم را به خودشان بدهد تا مشکل را حل کنیم.

رضایی تصریح کرد: موضوع بعد حقوق خانه داری است. مردم عزیز شما می دانید در هر خانه ای دو نفر کار می کنند و یک شغل آشکار برای مرد اینکه بیرون می رود، اما شغل دوم در خانه و پر از مشقت است که از تربیت فرزند گرفته تا مشکلات عدیده همسایگی را شامل می شود. چرا نباید برای خانه داری حق قائل شویم؟ منابعی وجود دارد و می توانیم آزاد کنیم. بانوان ما آینده ساز کشور هستند.

کد خبر: ۹۲٬۸۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha