۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
مدیریت مناسب منابع آبی در استان کردستان ضروری است
استاندار کردستان:

مدیریت مناسب منابع آبی در استان کردستان ضروری است

سنندج – استاندار کردستان خواستار مدیریت منابع آبی در این استان شد و گفت: شناسایی نقاط بحرانی استان در حوزه تامین منابع آبی ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان کردستان اظهار کرد: مدیریت درست منابع آبی استان کردستان در سال جاری یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

وی با اشاره به کاهش شدید بارش باران در سراسر کشور از جمله استان کردستان، بیان کرد: تامین آب برای شرب و کشاورزی از جمله اولویت های اصلی در استان کردستان است و به همین دلیل باید از تمامی ظرفیت های در اختیار بهره برداری شود.

استاندار کردستان با بیان اینکه باید مناطق بحرانی در این استان شناسایی شود، یادآور شد: انتظار می رود که تمامی ادارات و سازمان های دولتی در سطح استان به بهترین شکل ممکن در موضوع مدیریت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظارت بر مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی در استان کردستان ضروری است، افزود: اولویت اصلی ما در استان کردستان تامین آب شرب است و بعد از آن باید حوزه کشاورزی را نیز مورد توجه قرار داد.

مرادنیا با بیان اینکه نظارت بر فعالیت چاه های کشاورزی در استان کردستان به ویژه دشت های شرقی استان ضروری است، بیان کرد: باید در کنار حمایت از قشر کشاورز، زمینه برای کاهش مصرف در تمامی حوزه ها فراهم شود.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی در این استان، به ارائه برنامه های طراحی شده در راستای کاهش در میزان مصرف آب در کردستان پرداخت.

دادستان مرکز استان و همچنین شماری دیگر از مدیران ادارات و سازمان های دولتی استان کردستان گزارشی از فعالیت های دستگاه مربوطه در راستای کاهش در میزان مصرف آب در این استان را ارائه کردند.

کد خبر: ۹۲٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha