۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
۲۳ مورد اقلام بهداشتی احتکاری در زنجان کشف شد
رئیس کل دادگستری زنجان:

۲۳ مورد اقلام بهداشتی احتکاری در زنجان کشف شد

زنجان - رئیس کل دادگستری زنجان گفت: با پیگیری‌ و نظارت‌های مستمر دستگاه قضایی، بیش از ۲۳ مورد اقلام بهداشتی احتکار شده، کشف و در اختیار شبکه توزیع استان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بازار  و به نقل از دادگستری زنجان، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی طی نامه ای ضمن دستور به روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه های قضایی استان در خصوص برخورد با محتکران، اخلالگران در نظام توزیع اقلام بهداشتی و ناشرین اکاذیب در فضای عمومی و مجازی، گفت: پس از شیوع ویروس کرونا، کشور در شرایط حساس و مهمی قرار دارد، لذا وجود برخی اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است و کمبود و فقدان آن‌ها در بازار می‌تواند ضربه سنگینی به سلامتی مردم و بهداشت جامعه وارد کنند.

وی با بیان اینکه برای محتکرین، اخلالگران در نظام توزیع اقلام بهداشتی و ناشرین اکاذیب در فضای عمومی و مجازت مجازات سنگین و قانونی پیش بینی شده است، افزود: روسا و دادستانهای همه حوزه های قضایی ضمن رسیدگی سریع و دقیق به این گونه پرونده ها، اشد مجازات ها را برای این گونه افراد اعمال کنند.

رییس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: افرادی که به دنبال انتشار اخبار جعلی وکذب درباره ویروس کرونا و در صدد تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی برای مردم هستند منتظر مجازات قانونی باشند، زیرا این افراد از لحاظ قانونی مجرم به حساب می‌آیند و در این خصوص هیچ مسامحه ای با مجرمین نخواهیم کرد.

نیارکی ابراز کرد: با پیگیری‌ و نظارت‌های مستمر دستگاه قضایی، تاکنون بیش از ۲۳ مورد اقلام بهداشتی احتکار شده در زنجان، کشف و در اختیار شبکه توزیع قرار گرفت.

کد خبر: ۹٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha