۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
تعرفه برق سال ۹۹ چقدر گران می‌شود؟
سخنگوی صنعت برق تشریح کرد

تعرفه برق سال ۹۹ چقدر گران می‌شود؟

سخنگوی صنعت برق گفت: در صورت تایید دولت در سال ۹۹، تعرفه برق همه مشترکان ۷ درصد و مشترکان پر مصرف ۲۳ درصد بیشتر می‌شود.

بازار- مصطفی رجبی مشهدی مدیرکل برنامه ریز ی شرکت توانیر در گفت و گو با  بازار  در رابطه با میزان افزایش تعرفه برق در سال ۹۹، گفت: وزارت نیرو امسال اجازه داشت که هفت درصد به تعرفه برق همه مشترکان اضافه کند و مشترکان پرمصرف نیز که بیش از الگوی مصرف به مصرف برق می‌پردازند، علاوه بر آن ۷ درصد، ۱۶ درصد هم باید بیشتر پرداخت کنند. اما این قانون امسال اجرایی نشد و می‌تواند در سال آینده عملیاتی شود.

او  با بیان اینکه امسال از ۲۹ میلیون مشترک صنعت برق ۲۴ میلیون مشترک زیر الگوی مصرف، برق مصرف کردند، این نکته را هم گفت که با وجود اینکه افزایش تعرفه برق برای امسال به تایید دولت رسیده بود، برای اجرای آن در سال آینده دوباره نیازمند تصویب در هییت وزیران و اخذ مصوبه دولت را دارد.

رجبی مشهدی در ادامه سخنان خود همچنین وظعیت شبکه برق را پایدار دانست و گفت: درحال حاضر نیروگاه های کشور هیچ مشکلی در تحویل گاز نداشته و تولید به اندازه کافی در حال انجام است.

او همچنین در رابطه با افزایش ظرفیت تولید برق در کشور گفت: تا پیک مصرف سال آینده  حدود ۳ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در کشور افزوده خواهد شد. بخشی از این افزایش ظرفیت تولید حاصل در مدار قرارگرفتن ۱۶ نیروگاه جدید بوده و بخش دیگری هم ناشی از بالارفتن حجم تولید نیروگاه های فعلی است.

به گفته سخنگوی صنعت برق، هر هزار مگاوات احداث نیروگاه حدود ۶۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار یورو برای کشور هزینه در بر دارد.

رجبی مشهدی در بخش دیگری در رابطه با آخرین وضعیت پرداخت مطالبات پیمانکاران صنعت برق گفت: وزارت نیرو حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران صنعت برق بدهکار بود که در یک سال گذشته تنها ۳ هزار میلیارد تومان آن پرداخت کرده و حجم بدهی آن به حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

کد خبر: ۹٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
      0 0
      نگاهی به قبضهای برق نشان از کذب بودن ادعای ایشان است چون دقیقا 15 درصد افزایش تعرفه داشته ایم نه 7 درصد ، حالا دلیل این ادعا چیست نمی دانم.