۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۴
سرمایه گذاری ۳هزار میلیارد تومانی در منطقه ویژه پیام/ استقرار ۱۵۰ شرکت تولیدی در منطقه
ذهنیت منفی درباره سرمایه گذاری در منطقه رفع شد

سرمایه گذاری ۳هزار میلیارد تومانی در منطقه ویژه پیام/ استقرار ۱۵۰ شرکت تولیدی در منطقه

کرج- با بسترسازی مناسب برای حوزه تولید و خدمات بخشهای مختلف منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی و علیرغم وجود شیوع کرونا و محدودیت ها طی دو سال گذشته ۱۵۰ شرکت در این منطقه مستقر شده اند.

 شیما عبداله خانی- بازار: منطقه ویژه اقتصادی یکی از ظرفیت های خوب اقتصادی در استان  البرز است که در دو دهه گذشته تولید کنندگان و صنعتگران زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند اما در سال های اخیر رشد فزاینده ای در جذب سرمایه گذار و توسعه فعالیت ها در منطقه ویژه اقتصادی صورت گرفته است. به گونه ای که تنها در چهار سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی جذب این منطقه شده است که می تواند حاصل اقدامات مختلف در جهت تسهیل سرمایه گذاری و همچنین توسعه منطقه و فرودگاه باشد. این منطقه در دو سال گذشته سرمایه گذاری معادل دو برابر بیست سال فعالیت خود را دیده است.

توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی پیام
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به جذب سه هزار میلیارد تومانی سرمایه بخش خصوصی در چهار سال گذشته گفت: همچنین در همین مدت حدود سه هزار فرصت شغلی در منطقه جذب و بیش از ۱۰۰ هکتار توسعه ناحیه های صنعتی را داشته ایم.

سرمایه گذاری ۳هزار میلیارد تومانی در منطقه ویژه پیام/ استقرار ۱۵۰ شرکت تولیدی در منطقه

نادر ثناگو مطلق با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته بیش از ۲ برابر عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام در مقایسه با ۲۰ سال قبل آن بوده اظهار کرد: همچنین در بخش فرودگاهی با صدور مجوز افزوده شدن فعالیت مسافری به فرودگاه توسط هیات دولت در سال ۹۸ مطالبه بیست ساله جمعیت سه میلیون نفری استان به تحقق پیوست و هم اکنون بخش فرودگاهی در هر سه زمینه مسافری، باری و آموزش فعالیت مناسبی وجود دارد.

ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه پیام تبدیل به منطقه ویژه تخصصی اقتصاد دیجیتال گردیده گفت: امروز اکو سیستم مناسبی برای شرکتهای حوزه تولید و خدمات بخش آی.تی، آی.سی.تی، الکترونیک و همچنین شرکتهای دانش بنیان و هایتک در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ایجاد شده، به نحوی که طی ۲ سال گذشته با وجود محدودیت های ناشی از تحریم و همچنین شیوع ویروس کرونا بیش از ۱۵۰ شرکت در این منطقه مستقر شده اند.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۰۰ شرکت متقاضی استقرار در منطقه هستند که با توجه به مصوبه اخیر کمیسیون تخصصی شورای عالی اقتصاد مبنی بر اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت ها در این منطقه امیدواریم امکان تحقق استقرار شرکت ها میسر شود .

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه با بیان اینکه پیام تبدیل به قطب دیتا سنتر کشور شده گفت: به همین منظور تمام مراکز داده بزرگ کشور در این منطقه ایجاد و یا در حال تکمیل هستند.

ثناگو مطلق افزود: همچنین شرکتهای بزرگ و توانمند داخلی در حوزه های تولید لوازم خانگی ، تولید تجهیزات هایتک پزشکی و مخابراتی در منطقه در حال فعالیت هستند .

وی در ادامه با اشاره به انجام فاز نخست مطالعات اتصال منطقه ویژه اقتصادی پیام به ریل راه آهن و همچنین درخواست اتصال بزرگراه جنوبی تهران- البرز خاطر نشان کرد: امیدواریم که با عنایت دولت این مهم تحقق یافته و شاهد شکوفایی این منطقه به کانون توسعه صنایع در جوار پایتخت و قلب استان البرز باشیم.

سرمایه گذاری ۳هزار میلیارد تومانی در منطقه ویژه پیام/ استقرار ۱۵۰ شرکت تولیدی در منطقه

جذب سرمایه در دو سال گذشته دو برابر بیست سال فعالیت منطقه بوده است
عضو هیات مدیره فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام از افزایش بی سابقه حجم سرمایه گذاری در چند سال گذشته در منطقه ویژه اقتصادی پیام خبر داد و گفت: در هرکدام از سال های ۹۸ و ۹۹ به اندازه تمام سال های فعالیت پیام که حدود دو دهه فعالیت می کند، سرمایه در منطقه جذب شده است.

ارسلان ذاکری افشار در گفتگو با خبرنگار بازار یکی از دلایل این موضوع را تسهیل ورود سرمایه گذار به منطقه دانست و گفت: در گذشته مشکلات و گاه ذهنیت های منفی در مورد سرمایه گذاری در منطقه وجود داشت که با دستورالعمل های احیا، تسهیل، نظارت و... رفع شد. موضوع دیگر اینکه سیاست های کلی دولت به سمت تولید و حمایت از این بخش سوق پیدا کرده است. از طرفی پیام نزدیک ترین منطقه ویژه به تهران است و با توجه به مزایای سرمایه گذاری در مناطق ویژه استقبال سرمایه گذاران بیشتر شد.

وی همچنین تکمیل راه دسترسی به منطقه را بسیار تاثیر گذار دانسته و راه دسترسی جدیدی که مستقیم از داخل شهر به منطقه ویژه متصل می شود را بسیار بر این استقبال موثر می داند.

عضو هیات مدیره فرودگاه و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اشاره به روند پیشرفت فاز چهارم این منطقه گفت: دو فاز از فاز چهارم منطقه ویژی اقتصادی پیام آماده سازی شده است و مجموعا حدود ۴۶ هکتار آماده و زمین ها در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

ذاکری افشار همچنین به راه اندازی واحد های راکد از طریق اجرای دستور العمل های احیا اشاره کرده و تصریح کرد: در سال ۹۸ حدود ۲۰ واحد غیر فعال در منطقه وجود داشت که همه وارد مدار شده اند و شاید یک یا دو واحد با مشکلاتی مواجه باشند. بنابراین اکنون واحد خالی و راکد نداریم. واحد ها یا با همان کاربری اجاره داده شد یا فعال شد.

اقبال سرمایه گذاران به منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از اتفاق های مثبت در جهت توسعه اقتصاد و اشتغال در استان البرز است که با وجود رشد فزاینده جمعیت نیاز به استفاده از تمام پتانسیل های اشتغال و سرمایه گذاری دارد.

کد خبر: ۹۲٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha