۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
ساز و کار صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند| فرهنگیان باید سهامدار واقعی این صندوق باشند
نماینده مردم بروجرد در مجلس:

ساز و کار صندوق ذخیره فرهنگیان باید تغییر کند| فرهنگیان باید سهامدار واقعی این صندوق باشند

مقصودی، نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: ساز و کار صندوق ذخیره فرهنگیان که فرهنگیان را فقط سرمایه گذار آن می دانند اشتباه است، فرهنگیان باید سهامدار واقعی این صندوق باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه مقصودی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۱۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: رتبه بندی معلمان یکی از مهم ترین مطالبات به حق معلمان سراسر کشور است که مدت هاست اجرای دقیق آن به تخصیص بودجه لازم و کافی پیوند خورده است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بسترهای اجرایی آن پیش بینی و تعیین شده است، امروز کلیات آن تصویب شد اما در جزئیات ایرادهایی وجود دارد که انتظار می رود در کمیسیون با دقت و نظر بیشتری بررسی و تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: بازنشستگان و افراد مامور به خدمت و افراد ستادی هم باید شامل این رتبه بندی باشند، حق معلمان خدوم و تاثیرگذار و جامعه ساز در این اوضاع و احوال آموزشی که به حق از جان خود هم گذشته اند، با اجرای کامل این طرح به جا آورده می شود و سپاسگزاری این قشر عظیم و عزیز را به حق رقم بزنیم. با این کار انگیزه کیفی آن ها برای پرورش و آماده سازی نسل آینده تقویت خواهد شد.

مقصودی ادامه داد: ساز و کار صندوق ذخیره فرهنگیان که فرهنگیان را فقط سرمایه گذار آن می دانند اشتباه است، فرهنگیان باید سهامدار واقعی این صندوق باشند و از مزایا و تسهیلات آن به عنوان سرمایه گذار بهره مند شوند. در سیستم جذب نیروی انسانی هم اشکال وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکیدکرد: بعضی از دستگاه های اجرای شهرستان بروجرد به شدت با کمبود نیرو مواجه هستند مانند نوسازی مدارس، امور اراضی، میراث فرهنگی، منابع طبیعی و اداره پست و ...؛ از طرفی اداره امور استخدامی کشور به طور جدی کار را بسته و به شدت از این موضوع ممانعت می کند، آزمون هایی که برگزار می شود تناسبی با نیازهای واقعی مناطق ندارد و افراد جویای کار به تناسب با تخصص و حرفه علاقه خود به کار گرفته نمی شوند و به طور کلی این شیوه بسیار نامناسب است و باید چاره ای برای آن بیاندیشند.

عضو فراکسیون زنان مجلس در پایان مطرح کرد: میان این همه گل های عالم/گلی خوشبوتر از دختر ندیدم، روز همه دختران ایرانی مبارک.

کد خبر: ۹۲٬۷۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha