۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
داروهای موردنیاز بیماران کرونایی در گیلان تامین شود
استاندار گیلان:

داروهای موردنیاز بیماران کرونایی در گیلان تامین شود

رشت - استاندار گیلان خواستار تامین داروهای مورد نیاز بیماران کرونایی از سوی وزارت بهداشت شد.

به گزارش بازار، به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان با قدردانی از حمایت های وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و قدرشناسی از مجموعه کادر درمانی که خدمت به مردم اولویت اصلی آنان است، افزود: تا روز چهارم اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا، حدود ۵۰ درصد از جمعیت استان پایش شدند.

وی با بیان اینکه تلاش ما براین است تا ۲۵ اسفندماه جاری تمام جمعیت استان پایش شوند؛ به پای کاربودن درمانگاه های فرهنگیان، ناجا، سپاه و ارتش اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی درنظرگرفته شده بود که با مشارکت بیشتر بخش خصوصی، این تعداد به دو هزار تخت افزایش پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تقویت کادر درمانی و اعزام پزشکان عمومی و متخصصان مورد نیاز از جمله در بخش عفونی، طب اورژانس و بیهوشی و نیز پرستار از استان کمتر درگیر با این بیماری تاکید و تصریح کرد:  گیلان به لحاظ زیرساخت‌های بهداشت و درمان و به تبع آن کادر درمانی از متوسط کشوری پایین تر است.

 وی به تصمیم موثر دولت تدبیر و امید در سال های اخیر مبنی بر احداث بیمارستان های جدید اشاره کرد و افزود: در سفر اسفندماه سال گذشته رییس‌جمهوری به گیلان، بیمارستان لاهیجان به بهره‌برداری رسید و بیمارستان تازه‌ساخت تالش از هفته گذشته بیمار پذیرش کرده و لنگرود نیز تا هفته آینده تحویل موقت می شود.

زارع به اختصاص اعتبارهای موردنیاز و تامین نقدینگی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه به دانشگاه علوم پزشکی اشاره و اضافه کرد: انتظار داریم حمایت های بیشتری درخصوص ارسال تجهیزات موردنیاز از قبیل اقلام محافظت شخصی و نیز تخت های ICU و دستگاه ونتیلاتور ثابت صورت گیرد.

وی همچنین خواستار تامین بیشتر داروهای مورد نیاز بیماران کرونا از سوی وزارت بهداشت شد.

کد خبر: ۹٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha