۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
انبار استان های مرزی مملو از ذرت و سویای دپو شده است| سرانه مصرف گوشت بلدرچین  هر ایرانی ۲۴ گرم!
رئیس اتحادیه پرورش بلدرچین کشور مطرح کرد

انبار استان های مرزی مملو از ذرت و سویای دپو شده است| سرانه مصرف گوشت بلدرچین هر ایرانی ۲۴ گرم!

بافکار رئیس اتحادیه پرورش بلدرچین کشور گفت: پرورش دهندگان این صنعت در حالی با مشکل تامین نهاده روبه رو هستند که انبار استانهای مرزی تبدیل به مرکز ذخیره سویا و ذرت شده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: احمد بافکار رئیس اتحادیه پرورش بلدرچین کشور به «بازار» گفت: در حال حاضر تولیدکنندگان بخش با کمبود نهاده دولتی و بالا بودن قیمت ها در بازار آزاد دست و پنجه نرم می کنند. این در شرایطی است که نهاده های دامی در انبارهای چند استان مرزی همچون کرمانشاه و خوزستان دپو شده است.

بافکار افزود: به عبارت دیگر الان انبار استان های مرزی تبدیل به مرکز ذرت و سویا شده است که به وقت آن و زمانی که نهاده در بازار کمیاب شد این محصولات دپو شده را به بازار تزریق  می کنند.

وی در خصوص میزان مصرف گوشت بلدرچین در کشور نیز گفت: سالانه حدود ۲هزار تن گوشت بلدرچین در کشور مصرف می شود در حالی که تولید ما در کشور بیش از این است و می توانیم وارد صادرات هم بشویم.

بافکار افزود: اگرچه الان مستعدترین بازار برای گوشت بلدرچین کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس به خصوص دبی، عمان و عراق است اما مشکلات ارزی و کاری بین کشورها  راه صادرات را به نوعی بسته است و صادرات نداریم.

کد خبر: ۹۲٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha