۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
سیستم عامل iOS ۱۵ معرفی شد
«بازار» گزارش می دهد

سیستم عامل iOS ۱۵ معرفی شد

شرکت اپل در جریان کنفرانس سالانه خود از سیستم عامل iOS ۱۵ رونمایی کرد؛ این سیستم عامل ازقابلیت های جدیدی همانند فیس تایم، فوتوز و به اشتراک گذاری فایل ها برخوردار است.

به گزارش بازار به نقل از «The Verge »، بعد از مدتها انتظار  کمپانی اپل  در جریان کنفرانس WWDC ۲۰۲۱ از سیستم عامل iOS ۱۵  رونمایی کرد؛ به نظر می رسد این نسخه جدید یکی از پر قابلیترین  سیستم عامل های  اکنون اپل  باشد که ویژگی های منحصر به فردی را با خود  به همراه دارد. آی او اس ۱۵ از نمایه های جدیدی همانند صدای فراگیر یا فضایی (Spatial Audio) برای فیس تایم، قابلیت لایو تکست  وحالت آفلاین سیری  بهره گرفته است که در نوع خود بی نظیر می باشند.

ناگفته نماند، WWDC  کنفرانس گردهمایی توسعه دهندگان اپل است که هر ساله میزبان علاقمندان بسیار زیادی از سراسر جهان بوده و در جریان آن  اپل محصولات نرم افزاری و  سخت افزاری جدید خود را  رونمایی می کند؛ WWDC ۲۰۲۱ امسال نیز همانند سال های گذشته بسیار پربار بود و در خلال آن اپل از چندین محصول جدید خود از جمله  سیستم عامل مک او اس ۱۲، watchOS ۸، مک بوک پرو با نمایشگر ۱۴ و ۱۶ اینچی همراه با نمایشگر مینی LED   رونمایی کرد.

سیستم عامل iOS ۱۵ معرفی شد

همانطور که قبلا بدان اشاره شد، مهمترین رخداد کنفرانس روز گذشته اپل، معرفی سیستم عامل iOS ۱۵  میباشد که ازسوی سیستم های زیادی از جمله آیفون ۶ نیز پشتیبانی خواهد شد؛ البته اپل در نظر دارد دامنه پشتیبانی این سیستم عامل را گسترش داده و در این صورت بسیاری از محصولات جدید و قدیمیش نیز به آن مجهز خواهند شد.

قابلیت‌های سیستم عامل iOS ۱۵
قابلیت فوتوز

اپل به سیستم عامل جدید خود  اپ فوتوز با  قابلیت Live Text را اضافه کرده که امکان انتخاب و هایلایت متن در تصاویر را فراهم می‌کند. البته لازم به ذگر است این ویژگی در اپل نیوز نیز فعال شده است و مهم تر این که در سیستم عامل جدید آیفون، تصاویر در جستجوهای اسپات لایت هم نمایش داده می شوند؛ کاربران می توانند آهنگ‌های اپل موزیک را در خاطرات تصاویر خود ذخیره کرده و  با این قابلیت می توانند تصاویر و ویدیوها را ترکیب کرده و به صورت هوشمند آهنگ مورد نظر خود  را از اپل موزیک انتخاب کنند.

سیستم عامل iOS ۱۵ معرفی شد

Face Time

کاربران در سیستم عامل iOS ۱۵  قادر هستند تمامی نویز های مزاحم در تماس های فیس تایم را حذف کنند و مکالمه خود را با بالاترین کیفیت انجام دهند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند تماس‌ها را زمانبندی کرده و لینک آن را برای افراد ارسال کنند، البته برای شرکت در این تماس‌ها دو طرف هیچ گونه الزامی برای حضور یک دستگاه اپل نبوده و کاربران می توانند از طریق مرورگر هم با همدیگر ارتباط برقرار کنند ین صورت تمامی  تماس‌های تصویری به طور سرتاسری رمزگذاری خواهند شد.

اما آنچه قابلیت فیس تام این سیستم عامل را جذاب تر ساخته امکان اشتراک گذاری فایل ها موسیقی، ویدیو و فیلم از طریق SharePlay است که در هیچ کدام از سیستم عامل های گوش های همراه وجود نداشته است. SharePlay به عنوان یک API ارائه می‌شود تا درون اپ‌های شخص ثالث نیز تاثیر گذار باشد.

سیستم عامل iOS ۱۵ معرفی شد

Messages

جدایی از قابلیت های معرفی شده در قیمت های قبلی، اپل در قسمت iMessages  سیستم عامل جدید نیز به پیشرفت های جاه طلبانه ای دست یافته است؛ کاربران می توانند از طریق این قسمت محتویاتیی همانند تصاویر، موسیقی، پادکست و موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. و  کاربران  نیز می‌توانند محتوای اشتراکی را پین کنند.

wallet / key wallet

در سیستم عامل جدید کلیدهای اتاق های هتل، و کلید های خانه های هوشمند به  کیف پول اضافه شده است که  از یک سیستم رمز گذاری قوی تبعیت می کند و امکان هر گونه مشکل و مفقودی را به حداقل می رساند.

Notifications

نوتیفیکیشن‌ها در آی او اس ۱۵ بازطراحی شده‌اند و حالا از مختصر نوتیفیکیشن بهره می‌برد و مهمرتین نوع آن ها را بر اساس نحوه تعامل کاربران با اپ‌ها به نمایش می‌گذارند؛ استاتوس مزاحم نشوید کاربران حالا به مخاطبین در Messages نشان داده می‌شود. علاوه بر این، گزینه‌های جدیدی مانند تمرکز یا Focus برای استاتوس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سیستم عامل iOS ۱۵ معرفی شد

جدایی از موارد ذکر شده این سیستم عامل دارای ویژگی های  Apple Maps  برای رویت مناطق مختلف دنیا همراه با جزییات کامل است؛ بخش اعلان آب و هوا نیز تغییرات چشمگیری را تجربه کرده است که  به یک  انیمیشن‌های پس زمینه جدیدی مجهز شده است؛ این اپ گرافیک‌های جدیدی برخوردار است تا راحت‌تر اخبار شرایط آب و هوا را برای کاربران منعکس نماید. همچنین؛ سیستم عامل iOS ۱۵ از قابلیت جستجوی صوتی در سافاری، ویژگی درگ اند دراپ در اپ‌ها، ایموجی‌های جدید و کارت‌های مخاطبین بهتر در اسپات لایت بهره می‌برد.

سیستم عامل iOS ۱۵ معرفی شد

کد خبر: ۹۲٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha