۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان ایلام در اولویت کار مجلس است
رئیس مجلس شورای اسلامی:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان ایلام در اولویت کار مجلس است

ایلام- رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان ایلام در اولویت کار مجلس است، گفت: مردم مصوبات نظارت میدانی در استان ایلام را مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد باقر قالیباف عصر دوشنبه در جلسه نهایی پیگیری و نظارت میدانی در استانداری ایلام اظهار کرد: ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی برای اسلام و انقلاب اسلامی و برای عزت ایران سنگ تمام گذاشتند.

وی عنوان کرد: ما مسئولین وظیفه داریم ایثارگری های مردم شهید پرور ایلام را جبران کنیم، در مکتب امام و باورهای انقلاب اسلامی مردم نقش بی بدیلی را در اداره، وحدت، پیشرفت و در همه زمینه ها دارند.

قالیباف بیان کرد: اگر امروزه در برخی موضوعات کشور مانند موضوعات اقتصادی کمی و کاستی داریم ریشه در این دارد که ما مانع حضور مردم در این عرصه ها شدیم و بخش عمده آسیب های کشور ما ریشه در همین موضوع دارد.

وی گفت: امیدوارم با مدیریت درست و اصلاح های ساختاری بتوانیم از حضور مردم استفاده کنیم، در شروع سفرهای استانی مجلس یازدهم افرادی نقدهایی بر آن داشتند اما ما باور داشتیم یکی از راه های حل مشکلات رابطه بین مردم و کارگزاران نظام است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هیچ بهانه‌ی و هیچ موضوعی نباید باعث حجاب بین کارگزاران و مردم شود، اگر مانعی بین مردم و کارگزاران باشد این در فقه حرام شرعی است.

وی گفت: ما بعد از اینکه در مجلس شروع به کار کردیم، نماینده کل مردم ایران شدیم نه نماینده‌ حوزه انتخابیه، اگر در بخش‌هایی توانایی حل مشکلات مردم را نداریم حداقل باید درد دل های آنها را بشنویم.

وی افزود: نظارت های میدانی از استان ها زنجیره ای از اتفاقات و مسایل است که ابتدا با بررسی مشکلات استان آغاز و سپس برای تکمیل زنجیره حضور پیدا می‌کنیم.

قالیباف بیان کرد: در استان ایلام قبل از نظارت میدانی بررسی های لازم انجام شد و به همین سبب در بودجه ۱۴۰۰ اعتبارات خوبی برای محرومیت زدایی ایلام در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بعد از پایان این نظارت میدانی،تازه شروع کارهای ماست، تصمیم‌هایی که در این نظارت میدانی در استان ایلام قطعی می شود تا ۲ هفته دیگر در سایت رسمی منتشر می شود تا مردم پیگیری و مطالبه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان ایلام دارای فرصت های بزرگی مانند حوزه انرژی ،کشاورزی و توریستی است، این استان به حق  لقب سرزمین خادمین حسینی را دارد.

وی ادامه داد: جای سوال است که با این مقدار از ویژگی های منحصر بفرد چرا در اسلام سرمایه‌گذاری های بزرگ صورت نمی‌گیرد؟یکی از دلایل غفلت از ظرفیت های موجود، ساختار موجود است که ما دنبال اصلاح ساختاری هستیم.

قالیباف بیان کرد: پروژه‌های نیمه تمام که هزینه ساز هستند را باید پیگیری و به اتمام رساند و پروژه‌های جدید مانند بحث ریلی و جاده های استان را شروع کرد.

وی گفت: برای پروژه سد کنجان چم اعتبار لازم را در بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما در کل کشور برای محرومیت زدایی و اشتغال زایی در روستا ها اعتباراتی را در نظر گرفتیم، مصمم هستیم در برنامه هفتم توسعه، تحول جدی در استان های محروم که ایلام یکی از آنهاست برای افزایش سرانه درآمد استان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: حوزه بیکاری که موجب فروپاشی خانواده ها می شود از موضوعاتی است که باید توجه ویژه شود.

کد خبر: ۹۲٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha