۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
 ۵۵۰ هزار انواع ماسک در استان سمنان تولید شد/ تأمین مواد اولیه چالش جدی
سرپرست سازمان صمت سمنان:

 ۵۵۰ هزار انواع ماسک در استان سمنان تولید شد/ تأمین مواد اولیه چالش جدی

سمنان – سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی چالش جدی واحدهای تولیدی استان محسوب می‌شود، گفت: ۵۵۰ هزار انواع ماسک تولید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی تشنه دل صبح شنبه در جلسه کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به اینکه از ابتدای اسفندماه تاکنون ۵۵۰ هزار انواع ماسک در استان سمنان تولیدشده است.

وی با تأکید بر اینکه تأمین مواد اولیه برای واحدهای تولیدکننده اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده مهم‌ترین چالشی است که با آن درگیر هستیم، افزود: در این مدت ۸۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی‌کننده دست در استان تولیدشده است.

۱۴ واحد تولیدی در استان سمنان مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک تولید می‌کنند

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه پیش از شرایط بحرانی کرونا هفت واحد تولیدی برای تولید اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده در سطح استان فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: اکنون با توجه به افزایش تقاضای مردم برای خریداری مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی تمهیدات لازم برای ارتقای سطح تولیدات این محصولات در دستور کار قرار گرفت.

تشنه دل بابیان اینکه بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود و صدور مجوز برای تغییر خط برخی واحدهای تولیدی دارای قابلیت در این راستا ازجمله اقدامات مهمی بود که به‌سرعت انجام شد، تأکید کرد: هم‌اکنون ۱۴ واحد تولیدی در سطح استان مجوزهای لازم را برای تولید مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به افزایش شدید قیمت مواد اولیه در روزهای اخیر یادآور شد: تأمین کش، مفتول و نوارهای دور ماسک (اسپاند باند دو سانتی) برای واحدهای تولیدکننده ماسک از دیگر موانع و مشکلات پیش روی این واحدها است.

ضرورت تأمین مواد اولیه

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تأمین الکل و ادوات موردنیاز شامل پمپ غلیظ پاش و اسپره پاش و پری پت از دیگر مشکلاتی است که واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده این استان با آن مواجه هستند.

تشنه دل با اشاره به اینکه بعضی از واحدهای دارای مجوزهای صنعتی و بهداشتی به دلیل عدم تأمین مواد اولیه تاکنون موفق به تولید نشدند، بیان کرد: نظارت بازرسان مستقر در واحدهای صنعتی بر زنجیره تولید اقلام بهداشتی به‌صورت روزانه انجام می‌شود و بازرسان و کارشناسان سازمان در واحدهای صنعتی مرتبط مستقرشده‌اند.

کد خبر: ۹٬۲۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha