۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
آموزش های مهارتی گامی برای تقویت اقتصاد/ یک هزار زن سیستانی سرپرست خانوار آموزش دیدند
مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان:

آموزش های مهارتی گامی برای تقویت اقتصاد/ یک هزار زن سیستانی سرپرست خانوار آموزش دیدند

زاهدان - مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان گفت: توجه به معیشت زنان سرپرست خانواده از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو به همت این نهاد حدود یک هزار زن سرپرست خانوار از آموزش های مهارتی بهره مند شدند.

خداداد اولیایی در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مهارت رابطه مستقیمی با اشتغال و وضعیت اقتصادی خانواده ها دارد، اظهار داشت: سازمان فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان با هدف ارتقای معیشت خانواده ها در طول سال دوره های آموزشی مختلفی را به صورت رایگان در شهرهای مختلف استان برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه این افراد پس از گذراندن دوره های آموزشی، گواهینامه مهارتی دریافت می کنند، افزود: افراد با این گواهینامه می توانند به ایجاد کسب و کار اقدام کنند.

مدیر کل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: معمولا ساکنان حاشیه شهرها از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند به همین دلیل به حاشیه شهرها هم ورود کرده و در این راستا با ارائه آموزش های مهارتی به توانمندکردن حدود هزار زن سرپرست خانوار اقدام کرده ایم.

اولیایی از برگزاری برنامه پنحشنبه شب های مهارتی در میدان سربازان گمنام شهر زاهدان خبر داد و گفت: در این برنامه  که در هر هفته برگزار می شود آموزش های مورد نیاز در بخش تعمیر لوازم خانگی به علاقمندان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان با داشتن امکانات و تجهیزات کافی و مدرن با ارائه آموزش های رایگان در راستای تحقق شعار سال گام برداشته است به‌طوریکه توانمندسازی اقشار مختلف از طریق نیاز سنجی آموزشی در دستور کار این سازمان است.

کد خبر: ۹۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha