۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
هیچ واحد تولیدی و صنعتی در زنجان نباید به دلیل بدهی بانکی تعطیل شود
رئیس کل دادگستری زنجان:

هیچ واحد تولیدی و صنعتی در زنجان نباید به دلیل بدهی بانکی تعطیل شود

زنجان-رئیس کل دادگستری زنجان گفت: هیچ واحد تولیدی و صنعتی نباید به دلیل بدهی بانکی تعطیل شود و با توجه به این‌ موضوع مسئولان بانک ها باید پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل را مد نظر قرار دهند.

به گزارش بازار به نقل از دادگستری زنجان،حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی ظهر در پنجمین جلسه اقتصاد مقاومتی دادگستری استان زنجان که در محل مجتمع نفیس فولاد ایرانیان شهرستان خرم‌دره برگزار شد،گفت:  از اولویت‌های اساسی دستگاه قضایی در دوره تحول، حمایت از تولید و سرمایه‌گذار است. 

وی اظهار کرد: در استان زنجان اقدامات بسیار خوب و اثرگذاری برای حمایت از تولید و حل مشکلات و موانع تولید و حوزه صنعت انجام شده که در اقدامی جدید برای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، ضمن بازدید میدانی از این شرکت‌ها، جلسات اقتصاد مقاومتی در همان شرکت‌ها برگزار می‌شود که نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است.

رئس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه مجتمع نفیس فولاد ایرانیان شهرستان خرم‌دره ظرفیت بالایی برای تولید و اشتغال دارد، تصریح کرد: بنا به اعلام مدیرعامل این مجتمع که سرمایه‌گذار غیربومی است، مشکل مجتمع اخذ مجوز برای تامین برق و نیز زمین برای توسعه و اشتغال در این شرکت است که باید تمهیدات لازم برای حل این مشکلات اندیشیده شود، زیرا فعالیت این شرکت در خرم‌دره منفعت بسیار خوبی برای استان و شهرستان در پی خواهد داشت؛ بنابراین نگاه به شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نگاه حمایتی باشد.

صادقی نیارکی به بررسی مشکل شرکت جهان بام دلیجان خرم‌دره که تولیدکننده شمش و سولفات مس است اشاره کرد و افزود: این واحد به علت بدهی بانکی تعطیل و در تملک بانک قرار دارد که این مشکل نیز راهکار خاص خود را دارد و بانک صنعت، معدن و تجارت یک بانک تخصصی است که به جای حمایت از تولید و سرمایه‌گذار، شرکت را تملک کرده است.

وی با تاکید بر این موضوع که هیچ واحد تولیدی و صنعتی نباید به دلیل بدهی بانکی تعطیل شود، تصریح کرد: با توجه به این‌ موضوع مسئولان بانک و متولی امر باید اقدامات و پیگیری‌های لازم برای حل این مشکل به عمل آورند تا شاهد فعالیت این واحد تولیدی بعد از ۶ سال باشیم و ستاد اقتصاد مقاومتی تصمیمات خلاف قانون نمی‌گیرد، بلکه تلاش برای رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه‌گذار است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان گفت: مسئولان و دستگاه‌های متولی در کم‌ترین زمان باید این مشکلات را پیگیری و برطرف کنند؛ چراکه تحقق شعار سال با اقدام و عمل میسر می‌شود، نه با شعار و در گفتار، به همین خاطر انتظار ستاد از همه دست‌اندرکاران و مسئولان امر این است که پیگیری و تلاش خود را برای رفع این مشکلات انجام دهند.

کد خبر: ۹۲٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha