۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
واحد ارتباط دانشگاه و راه‌آهن برای اولین بار تاسیس شد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن:

واحد ارتباط دانشگاه و راه‌آهن برای اولین بار تاسیس شد

رسولی، مدیر عامل شرکت راه آهن با اشاره به تاسیس واحد ارتباط با دانشگاه در شرکت راه‌آهن برای اولین بار گفت: اکنون دانشگاه‌های سراسر کشور در حل مسائل راه‌آهن مشارکت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ضرورت پیوند صنعت و دانشگاه در حوزه راه‌آهن گفت: موضوع ارتباط صنعت و دانشگاه از دیرباز مطرح است و در ساختار وزارت علوم یک واحد سازمانی ارتباط با صنعت وجود دارد که متناظر آن در دانشگاه نیز این واحدها تاسیس شده‌اند.

رسولی با تاکید بر اعتقاد راسخ شرکت راه‌آهن برای استفاده از همه ظرفیت‌های کشور افزود: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ایران ظرفیت علمی موجود در کشور است که پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف را باعث شده است. به همین دلیل برای اولین بار در راه آهن واحد ارتباط با دانشگاه را ایجاد کردیم و اکنون در مرکز جهادی پیشرفت بخشی از کارشناسان وظیفه ارتباط با دانشگاه، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز پژوهشی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ما در تدوین زیست بوم فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان عرضه‌کننده فناوری در کشور، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری را در جامعه هدف داریم و با این مراکز ارتباط برقرار کردیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان این که این شرکت بر کاربردی بودن موضوعات مطرح شده در حوزه راه آهن در ارتباط ضنعت و دانشگاه به عنوان یک نکته بسیار مهم تاکید دارد، گفت: با این رویکرد خوشبختانه اکنون تعداد زیادی از مسائل جدی راه‌آهن در دستور کار دانشگاه‌ها قرار دارد تا بتوانند برای حل مساله راهکار ارائه کنند.

وی با اشاره به اتخاذ رویکرد آموزش از راه دور در دوران شیوع بیماری کرونا افزود: اکنون ما از دوره‌های کارآموزی دانشجویان و دوره‌های فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در صنعت بهره‌مند شدیم و تمرکز دیگر بر دانشگاه‌های تهران نیست، بلکه اکنون با دانشگاه‌های سطح کشور از طریق سامانه ساطع مسائل را به اشتراک می‌گذاریم و از دانشجویان و اعضای هیات علمی که از همکاری با صنعت استقبال می‌کنند، برای کمک به حل مسائل راه‌آهن دعوت می‌کنیم.

رسولی ادامه داد: در کارگروه‌های بهره‌وری نیز که در مرکز جهادی پیشرفت در حال انجام کار هستند، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها حضور دارند و در واقع یکی از ارکان ثابت این کارگروه‌ها هستند. همچنین از بازنشستگان عزیز که صاحب تجربه گرانقدر هستند نیز برای شرکت در این کارگروه‌ها دعوت می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در کنار این عزیزان، از بخش خصوصی نیز حسب مورد برای شرکت در کارگروه‌های بهره‌وری دعوت می‌شود که نگاه بخش خصوصی نیز در تصمیم سازی‌ها اثرگذار باشد.

کد خبر: ۹۲٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha