۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
هشدار کمیسیون کشاورزی به دولت در زمینه تامین بذر گندم و جو
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

هشدار کمیسیون کشاورزی به دولت در زمینه تامین بذر گندم و جو

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: کاهش میزان بارندگی اثرات منفی بر تامین بذر مورد نیاز محصولاتی مانند گندم و جو داشته و کمیسیون کشاورزی در این خصوص هشدارهای لازم را به دولت داده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص تامین بذر گندم، جو و حبوبات مورد نیاز کشاورزان، گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال زراعی جاری در زمینه برخی از کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مانند جو ممکن است با کاهش تولید مواجه شویم.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیش بینی‌های لازم باید در زمینه تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز دامپروری‌ها و کالاهای اساسی از طریق واردات انجام شود، ادامه داد: کاهش میزان بارندگی اثرات منفی بر تامین بذر مورد نیاز محصولاتی مانند گندم و جو داشته و کمیسیون کشاورزی در این خصوص هشدارهای لازم را به دولت داده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزیر جهاد کشاورزی به مسئله تامین بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان ورود کرده است، عنوان کرد: این احتمال وجود دارد تا کشاورزان در سال زراعی جدید همانند سال گذشته در زمینه تامین بذور دیم مانند گندم، جو و برخی حبوبات با مشکل مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی و شرکت‌های خصوصی زیر نظر این وزارتخانه باید مصرف بذر در کشور را مدیریت کنند تا کشاورزان با مشکلات جدی مواجه نشوند.

کد خبر: ۹۲٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha