۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
اشتغال ۲۵ هزار دانشجو در صنعت
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

اشتغال ۲۵ هزار دانشجو در صنعت

طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح پویش (اشتغال دانشجویان در صنایع) از مهر آغاز می‌شود، گفت: برای اشتغال ۲۵ هزار دانشجو در صنایع در حال برنامه ریزی هستیم.

به گزارش بازار، محمدمهدی طهرانچی در تشریح جزییات طرح پویش گفت: مرحله اول این طرح پارسال با همراهی اتاق بازرگانی و اداره صمت استان اصفهان و به صورت آزمایشی برنامه‌ریزی و انجام شد؛ به این ترتیب که صنایع پای کار آمدند و تقریباً ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو با عقد قرارداد با صنایع، علاوه بر اینکه کارشان را در صنعت شروع کردند، شهریه‌هایشان نیز عمدتاً از جانب صنایع پرداخت شد.

وی افزود: برای فاز دوم در ابتدای امسال کار را در ۱۰ استان دیگر توسعه دادیم که هم اکنون استان‌ها در حال آماده سازی هستند و ان‌شاءالله از مهر ماه اجرای آن آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ضمن اینکه علاوه بر این ۱۰ استان، چند استان دیگر نیز داوطلب مشارکت در طرح شده‌اند. لذا پیش بینی ما این است که عدد ۲۵۰۰ دانشجوی مرحله نخست در فاز دوم به ۲۵ هزار نفر ارتقا پیدا کند.

طهرانچی ادامه داد: اتفاق مهم در جهت تقویت این طرح، ایجاد دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در واحدها است که در این راستا مقرر شده تا یک دانشکده مهارت و کارآفرینی در هر واحد تشکیل شود و در این راستا آموزشکده‌های ما که عمدتاً فنی حرفه‌ای بودند در حال ارتقاء به سمت دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موضوع مهارت و کارآفرینی به صورت تخصصی خواهد بود، گفت: مهارت و کارآفرینی بسته به آمایش در هر استان و هر واحد زمینه خاص خود را خواهد داشت. در واقع این یک تعامل جدی برای دانشجو است که بتواند هم در صنعت حضور داشته باشد، هم در دانشگاه باشد تا دانش و تجربه را توأماً کسب کند.

کد خبر: ۹۲٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha