۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
صدور مجوز فعالیت ۳ واحد خط تولید شیرخشک در استان همدان  
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صدور مجوز فعالیت ۳ واحد خط تولید شیرخشک در استان همدان  

همدان - محمدی، مدیر صنایع تبدیلی جهادکشاورزی استان همدان بااشاره به وجود ۱۵ واحد تولید لبنیات در استان همدان گفت: سه واحد از این واحدها مجوز تولید و توسعه شیر خشک صنعتی را گرفته اند.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار از توسعه و تولید سه واحد خط تولید شیر خشک در استان همدان خبر داد و عنوان کرد:  از ۱۵ واحد تولید لبنیات در استان همدان تعداد سه واحد از این واحدها، مجوز تولید و توسعه شیر خشک صنعتی  را گرفته اند.

وی ادامه داد:  در حال حاضر یک واحد تولیدی پنیر خامه ای ملایر مطرح است که امیدواریم طی مدت یک سال آینده خط تولید شیر خشک صنعتی در این واحد به بهره برداری برسد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه راه اندازی خط تولید شیرخشک کمک می کند که در صورت مازاد بودن شیر تولید شده این مازاد تبدیل به شیرخشک شود، اظهار کرد: از سویی، می‌توان با این روند در سایر صنایع در کشور ورود مناسبی داشت و در مسیر صادرات نیز نقش آفرینی کرد.

بانک های عامل در زمینه پرداخت تسهیلات آن گونه که باید و شاید به این بخش کمک شایان و توجهی  نکرده اند

محمدی در ادامه گفتگو ضمن گلایه مندی از حمایت های سیستم های بانکی در استان همدان مطرح کرد: متأسفانه سیستم بانکی در استان همدان علی رغم آنکه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان بسیار پیگیری کرد و سازمان جهاد کشاورزی نیز در این زمینه پیگیری‌هایی انجام داد، ولی با همه این اوصاف در بحث پرداخت تسهیلات بانک های عامل آن گونه که باید و شاید به این بخش کمک شایان و توجهی  نکرده اند.

وی اضافه کرد: امیدواریم تسهیلاتی در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد تا سرمایه در گردش این واحدها به خوبی انجام شود؛ چراکه بسیاری از این واحدها را می‌توان با این تسهیلات از حالت نیمه فعال به فعال  تبدیل کرد و در واقع ظرفیت های خالی موجود در واحدهای لبنی پُر کرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان همدان اظهار کرد: واحدهای لبنی در سطح استان از این طریق می توانند در تولید محصولات خود تنوع ایجاد کنند ضمن اینکه پیش تر نیز تاکید شد که یکی از اساسی ترین مشکلات وضع موجود، وضعیت بحرانی سرمایه در گردش است که  واحدهای لبنی را دچار ایجاد مشکلات عدیده کرده و در این مسیر نیاز به حمایت های بیشتر است.

کد خبر: ۹۲٬۴۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha