۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
سیاست‌های غلط کشور را واردکننده مرغ و تخم مرغ کرد/واحدهای خراسان جنوبی آماده جوجه کشی
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

سیاست‌های غلط کشور را واردکننده مرغ و تخم مرغ کرد/واحدهای خراسان جنوبی آماده جوجه کشی

بیرجند- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: سیاست‌های غلط کشور را واردکننده مرغ و تخم مرغ کرد.

سید حسین خیریه درگفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: کمبود گوشت مرغ به واسطه کاهش جوجه‌ریزی تنها مربوط به خراسان‌جنوبی نیست، بلکه در سطح کشور شاهد این موضوع هستیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند بیان‌کرد: متأسفانه در خراسان‌جنوبی به واسطه آنفولانزای حاد پرندگان در ایام شیوع این ویروس مجبور به حذف گله‌هایی از واحد مرغ مادر در ۲۷ هفتگی شدیم که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد وضعیت ما از حیث تأمین گوشت مرغ بهتر می‌بود.

خیریه افزود: متأسفانه در حال حاضر شرایط به گونه‌ای  شده که تخم‌مرغ نطفه دار و جوجه وارد کشور می‌کنیم و متأسفانه گاه این واردات در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که به هیچ وجه اهلیت کار را نداشته و در حیطه صنعت طیور کار نمی‌کنند.

وی ادامه‌داد: به نظر می‌رسد که ممکن است این واردات نیز بر اساس یک سیاست‌های غلط و ناکارآمد بیش از نیاز باشد و باز در ماه‌های آتی مجبور به حذف جوجه‌های اضافه شویم که در این زمینه نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند گفت: باید کمیته‌ای از دستگاه‌های متولی و مسئول در بخش دولتی و خصوصی چون فعالان صنعت در حوزه طیور و دام، سازمان صمت، دامپزشکی و ...تشکیل شود تا به صورت کارشناسی تصمیم بگیرند که چه میزان جوجه و تخم مرغ و توسط چه کسانی باید وارد شود.

خیریه با بیان اینکه قرار است این واردات از کشورهای اروپایی و ترکیه صورت گیرد، ادامه‌داد: از نظر بهداشتی نیز باید مراقبت و بررسی لازم صورت گیرد که با واردات تخم مرغ آلودگی جدیدی به کشور وارد نشود و از این منظر سهل انگاری نکنیم.

وی گفت: بسیاری از واحدهای خراسان‌جنوبی از حدود یک سال قبل در انتظار جوجه هستند و آمادگی برای جوجه کشی دارند ولی متأسفانه سیاست های غلط برای آنان مشکلاتی را به وجود آورد که هم تولید کننده و هم مردم را متضرر کرد.

کد خبر: ۹۲٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha