۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
چگونگی اجرای مصوبه استمهال اقساط در شرایط کرونایی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد

چگونگی اجرای مصوبه استمهال اقساط در شرایط کرونایی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع ارائه مهلت دو ماهه به وام‌گیرندگان برای پرداخت اقساط باید در جلسه شورای پول و اعتبار تصویب و بعد به صورت بخشنامه رسمی از سوی هیئت دولت و با امضای رئیس‌جمهور به بانک‌ها ابلاغ می‌شد تا لازم‌الاجرا شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی، با اشاره به شانه خالی کردن بانک‌ها از مصوبات حمایتی بانک مرکزی در شرایط کرونایی کشور گفت: موضوع ارائه مهلت دو ماهه به وام‌گیرندگان برای پرداخت اقساط باید در جلسه شورای پول و اعتبار تصویب و بعد به صورت بخشنامه رسمی از سوی هیئت دولت و با امضای رئیس‌جمهور به بانک‌ها ابلاغ می‌شد تا لازم‌الاجرا شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بانک مرکزی زمانی که به بانک‌ها اعلام می‌کند تا سه ماه اقساط تسهیلات را دریافت نکنند ابتدا باید منابع جایگزین برای این مدت سه ماه و ضرر و زیان بانک‌ها را مشخص کند تا آنها به این مصوبه عمل کنند بنابراین تا منابع این مصوبه تعیین نشود بانک‌ها زیر بار مصوبه استمهال اقساط وام نخواهند رفت.

آقاپور علیشاهی تاکید کرد: شورای پول و اعتبار و رئیس جمهور که اکنون رئیس ستاد مبارزه با کرونا شده باید سریعا طی بخشامه‌ای صراحتا این موضوع را اعلام و محل زیان و ضرر را مشخص و ابلاغ کنند وگرنه بانک‌ها اقدامی نمی‌کنند.

کد خبر: ۹٬۲۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha