۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
احتمال کمبود گوشت با ذبح گوسفندان ماده از نیمه دوم سال
هشدار رئیس اتحادیه گوشت کوسفندی:

احتمال کمبود گوشت با ذبح گوسفندان ماده از نیمه دوم سال

ملکی، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران نسبت به کمبود گوشت در نیمه دوم سال جاری به علت ذبح گوسفند بره ماده در روزهای اخیر هشدار داد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی اصغر ملکی» در گفتگو با خبرنگار بازار، افزود: با توجه به اینکه هم اکنون در صحرا علفی وجود ندارد تا گوسفندان بخورند، لذا دامداران بیشتر بره ماده های خود را می فروشند و این ممکن است از شهریورماه سال جاری باعث کمبود گوشت گوسفندی در بازار شود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران اظهارداشت: هم اکنون کمبودی از نظر گوشت گوسفندی در بازار نداریم، اما با آغاز فصل گرما و تابستان فروش قصابی ها و واحدهای صنفی عضو این اتحادیه معمولا کاهش می یابد.

افزایش خرجی و هزینه ها دامداران را مجبور به فروش بره ماده کرده است
وی دلیل فروش بیشتر بره ماده را افزایش قیمت علوفه و هزینه های نگهداری دام زنده برای دامداران دانست و گفت: با  افزایش خرجی دامداران، آنها مجبور هستند برای ذبح این گوسفندان را در بازار بفروشند که این می توان در کمبود گوشت گوسفندی در چند ماه آینده در بازار تاثیرگذار باشد.

ملکی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چرا قیمت گوشت گران است بیان کرد: نسبت به قیمت کالاهای دیگر قیمت گوشت قرمز زیاد نیست و در حال حاضر قیمت گوشت نسبت به کالاهای دیگر سرخورده است.

این مقام مسئول در تحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران یادآورشد: در حال حاضر قیمت مرغ در برخی از مرغ فروشی ها به حدود ۳۵ هزار تومان رسیده است در حالی که قیمت شقه گوسفندی بین ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تومان است.

قیمت گوسفند زنده ماده بین ۴۵ تا ۵۰ تومان است
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی تهران افزود: هم اکنون قیمت گوسفند نر زنده در بازار بین ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان و قیمت گوسفند زنده ماده بین ۴۵ تا ۵۰ تومان است.

ملکی در خصوص میزان فروش واحدهای صنفی و قصابی ها به خبرنگار بازار گفت: فروش گوشت با توجه به بودجه مردم و افزایش سایر هزینه های زندگی بسیار کم شده است، ضمن اینکه در فصل تابستان نیز مردم به خرید گوشت رغبت کمتری دارند.

قاچاق دام زنده به علت مقابله با این پدیده بسیار کم است
 رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت کوسفندی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص قاچاق دام زنده به کشورهای همسایه بیان کرد: قاچاق دام زنده به علت مقابله با این پدیده بسیار کم است ولی در حد خیلی محدودی انجام می شود که تاثیری در بازار ندارد.

وی در خصوص قیمت گوشت گوسفندی در قصابی ها و واحدهای صنفی گفت: قیمت آن بستگی به سفارش مشتریان دارد که چه نوع گوشت مرغوبی را می خواهند به صورت تفکیکی از قصابی ها بخرند.

قیمت ران گوسفندی در قصابی ها  ۱۴۵ تا ۱۵۵ هزار تومان
گزارش میدانی خبرنگار بازار حاکی است که قیمت خرده فروشی گوشت گوسفندی در بازار، قیمت هر کیلو شقه گوسفندی بین ۱۳۰ تا ۱۳۵هزارتومان، سردست و گردن گوسفندی ۱۳۵ تا ۱۴۵ هزارتومان، ران گوسفندی ۱۴۵ تا ۱۵۵هزار تومان، ماهیچه گوسفندی نیز بین ۱۵۵ تا ۱۶۰هزارتومان و  فروش هرکیلو ران بسته بندی گوسفندی نیز 160 هزار تومان است.

همچنین قیمت هر کیلو ران گوساله ۱۲۵ تا ۱۳۵هزار تومان، سردست گوساله حدود ۱۲۵ هزارتومان و ماهیچه گوساله ۱۳۰ هزار تومان و قیمت هرکیلو گوشت چرخ کرده مرغوب در قصابی ها ۱۳۰ هزار تومان است.

قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران هرکیلو ران تازه گوساله ۱۲۱ هزار تومان، سردست تازه گوساله  ۱۱۹ هزار تومان، گوشت مخلوط یا لُخم گوساله  ۱۱۰ هزار تومان، گوشت چرخ‌کرده مخلوط هر کیلوگرم ۱۰۹ هزار تومان، ران تازه گوسفندی۱۵۴هزار و ۶۰۰ تومان، سردست تازه گوسفندی  هرکیلو ۱۳۲هزارو۷۰۰ تومان، شقه گوسفندی هر کیلو ۱۲۸ هزار تومان است.

قیمت ران گوساله برزیلی هر کیلو ۱۰۶ هزار تومان
همچنین قیمت ران گوساله برزیلی هر کیلو ۱۰۶ هزار تومان، سردست گوساله برزیلی هر کیلوگرم ۱۰۳ هزار تومان، ران منجمد گوساله ۹۹ هزار تومان، سردست منجمد گوساله ۹۷ هزار تومان، ران منجمد گوسفندی هر کیلو ۱۰۷ هزار تومان، سردست منجمد گوسفندی ۹۷ هزار تومان و کف‌دست منجمد گوسفندی هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار تومان است.

کد خبر: ۹۲٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha