۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
تکمیل پروژه‌های راهسازی کردستان نیازمند ۲هزار میلیارد تومان اعتبار است
معاون راه و شهرسازی کردستان:

تکمیل پروژه‌های راهسازی کردستان نیازمند ۲هزار میلیارد تومان اعتبار است

سنندج- سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهره برداری از پروژه‌های بزرگراهی استان نیازمند اعتبار دو هزار میلیارد تومانی است.

صلاح فتحی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه هم اکنون در سطح استان کردستان ٣٢٠ کیلومتر پروژه بزرگراهی تعریف شده است، گفت: برای تکمیل پروژه های بزرگراهی کردستان ٢٠٠٠میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی طی چند سال گذشته در راستای ساخت بزرگراه و ارتقای مسیرهای اصلی استان به چهار خطه انجام شده است، عنوان کرد: در حال حاضر در استان کردستان ۳۳۲ کیلومتر بزرگراه زیر بار ترافیک رفته است .

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی کردستان افزود: برای بهبود وضعیت و شاخص های برخورداری از بزرگراه در صورت تامین اعتبار ٤٠ کیلومتر راه به صورت چهار خطه در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به میزان اعتبار مورد نیاز برای بهره برداری از این ۴۰ کیلومتر راه در استان کردستان، یادآور شد: برای تکمیل و بهره برداری این این پروژه ها در مجموع ٥٠٠ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

فتحی عنوان کرد: آنچه امروز در استان کردستان با حمایت مدیران در سطح کشوری و استانی انجام می شود ارتقای راه های فرعی به اصلی و بهبود شاخص ها در این حوزه و هم چنین ارتقای راه های اصلی به چهار خطه و بزرگراه است.

وی اظهار کرد: به همین منظور اولویت بندی و هدف گذاری های لازم نیز صورت گرفته و برای رسیدن به این مهم طرح های متعدد راهسازی در سراسر استان در حال اجراست که از جمله این پروژه ها می توان به طرح های سنندج - مریوان ، بیجار - دیواندره ، بیجار - زنجان، احداث چهار خطه گردنه صلوات آباد، سقز- مریوان، سقز- بانه، کامیاران - سروآباد و کرمانشاه به میاندوآب اشاره کرد.

کد خبر: ۹۲٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha