۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
ضرورت حمایت مالی برای تهیه مواد اولیه کارخانه‌ها
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد

ضرورت حمایت مالی برای تهیه مواد اولیه کارخانه‌ها

مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت حمایت مالی از کارخانه‌ها برای تهیه مواد اولیه خود تاکید کرد.

به گزارش بازار، محسن مهرعلیزاده، گفت کاری که من در خصوص تامین مواد اولیه کارخانه‌ها انجام خواهم داد این است که از بعد ارائه تسهیلات بانکی و حمایت مالی از این واحدهای تولیدی به آن‌ها کمک خواهم کرد.

وی گفت: رانت را اگر به تولیدکننده بدهیم ممکن است اخلال در بازار ایجاد کند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: با این روش بتوانیم هم توزیع سالم انجام دهیم و هم از افزایش قیمت جلوگیری کنیم تا تولیدکننده بتواند مواد اولیه را به قیمت مناسب و به موقع تهیه کند.

مهرعلیزاده با بیان این که امروز در کشور ما توزیع مواد اولیه محصولات پتروشیمی و فولاد از طریق بورس کالا صورت می‌گیرد افزود: این کار روش منطقی است، زیرا از هر گونه رانت، رانت خواری و فساد جلوگیری می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این روش یک ایراد کوچک دارد و آن این است که معمولا تولیدکنندگان پول کافی برای حضور در بازار و خرید محصول ندارند بنابراین تجار در بازار بورس موفق ترند.

وی گفت: تجار مواد را می‌خرند و انبار می‌کنند و در فرصت‌های بعدی با قیمت‌های بیشتری به مصرف کنندگان واحدهای تولیدی می‌فروشند.

مهرعلیزاده افزود:‌ برای جلوگیری از این روش بهترین کار این است که شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه واحدهای بزرگ از جمله فولاد و پتروشیمی شرکت سهامی میان خود ایجاد کنند و قدرت ضعیف مالی خود را در این شرکت جمع کرده و به قدرت مالی قوی تری تبدیل کنند تا بتوانند با تجار در خرید از بورس رقابت داشته باشند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روش مپینگ در دنیا که روش علمی در خصوص توزیع است اشاره کرد و افزود: زمانی که فولاد مبارکه راه اندازی شد به این که مصرف کنندگان مواد اولیه فولاد مبارکه کجا و با چه ظرفیت‌هایی هستند مطرح می‌شد و سوال دیگر این بود که این تولید در کجا و به چه میزان مصرف خواهد شد؟

وی گفت: براساس آن، سیستم توزیع را طراحی و از نظر مالی نیز مراودات کارخانه‌های تولیدی را تعریف می‌کردند.

مهرعلیزاده افزود:‌ برای شرکت فولاد مبارکه از یک شرکت خارجی نرم افزار مجهز به این کار خریداری شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز که فناوری اطلاعات و اینترنت رشد کرده، این کار (مپینگ) به راحتی می‌تواند انجام شود و باید از این سیستم استفاده بهتری شود.

کد خبر: ۹۲٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha