۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
۴ هزار نفر در معادن استان سمنان مشغول به کار هستند
معاون سازمان صمت سمنان:

۴ هزار نفر در معادن استان سمنان مشغول به کار هستند

سمنان – معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: چهار هزار نفر در معادن استان به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

محمد فروهر در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه ماده معدنی خیلی از صنایع معدنی از ظرفیت معادن تشکیل می‌شود و بخش اعظمی از اشتغال استان به معادن وابسته است، اظهار داشت: در حال حاضر چهار هزار نفر به‌صورت مستقیم در معادن استان مشغول به کار هستند.

وی بابیان اینکه ۶۲۶ پروانه بهره‌برداری از معادن در استان سمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ظرفیت استخراج از معادن این منطقه ۲۲ میلیون تن در سال است که میزان ذخیره قطعی معادن استانی ۶۹۰ میلیون تن و ذخیره احتمالی بالای یک میلیارد تن در سال است.

کشف و شناسایی‌۴۲ نوع ماده معدنی در استان سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: مهم‌ترین محصولات معدنی استان گچ، نمک، زئولیت، سلسین، سولفات سدیم، زغال‌سنگ و کرومیت است.

فروهر با تأکید بر اینکه تاکنون ۴۲ نوع ماده معدنی در استان سمنان کشف و شناسایی‌شده است، اضافه کرد: ۴۰ درصد گچ، ۶۰ درصد نمک و ۹۰ درصد زئولیت و سلسین موردنیاز کشور از معادن استان تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این بخش رتبه‌های خوبی کسب‌شده اضافه کرد: معادن استان سمنان در حوزه تولیدات سولفات سدیم رتبه دوم، زغال‌سنگ و کرومیت رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان بابیان اینکه ۱۷۵ پروانه اکتشاف در استان صادرشده است، تصریح کرد: با اجرای عملیات اکتشاف تا دو سال آینده، قابلیت بهره‌برداری به‌عنوان معدن از نواحی موردنظر مشخص خواهد شد و این در حالی است که تاکنون ۱۱۵ مورد گواهی کشف صادرشده است.

کد خبر: ۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha