۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
جزئیات جذب ۱۰ هزار کارنامه سبز| آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی خود را از پذیرفته شدگان جبران کند
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس مطرح کرد

جزئیات جذب ۱۰ هزار کارنامه سبز| آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی خود را از پذیرفته شدگان جبران کند

حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با تشریح جزئیات نحوه جذب ۱۰ هزار کارنامه سبز، تصریح کرد: آموزش و پرورش می‌تواند بخش مهمی از کمبود نیروی انسانی خود را از پذیرفته شدگان در آزمون جبران کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمال حسین پور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: مهیا کردن شرایط برای جذب ۱۹۷ هزار معلم و سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس تبدیل شده است.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست از رئیس سازمان اداری و استخدامی و وزارت آموزش و پرورش در رابطه با جذب معلمان کارنامه سبز اظهار داشت: هم اکنون وزارت آموزش و پرورش با کمبود ۱۹۷ هزار معلم مواجه است که با پیگیری‌های مجلس به ویژه از طریق کمیسیون آموزش نسبت به جذب حدود ۱۰ هزار از این عزیزان اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از این رو مهیا کردن شرایط برای جذب ۱۹۷ هزار معلم و سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به یکی از دغدغه‌های مهم نمایندگان مجلس تبدیل شده است.

حسین پور ادامه داد: کارنامه افرادی که در مرحله اول هشتمین آزمون متمرکز دستگاه‌های اجرایی آموزش و پرورش قبول شده‌اند، سبز است موضوعی که نشان دهنده کسب رتبه و صلاحیت علمی آنها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بنابراین با توجه به کمبود شدید نیرو در آموزش و پرورش سازمان اداری و استخدامی باید مجوز ردیف‌های استخدامی کارنامه سبزها را براساس شاخص‌هایی چون رشته و جنسیت بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه صادر کند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در این شرایط وزارت آموزش و پرورش می‌تواند معلمان را جذب و برای پیمودن دوره‌های آموزشی لازم به دانشگاه فرهنگیان معرفی کند.

وی افزود: تاکنون با پیگیری از مسئولان و معاونان وزارت آموزش و پرورش، با صدور مجوز ردیف استخدامی حدود ۱۰ هزار نفر موافقت شده و وزارت آموزش و پرورش باید بر اساس رشته، جنسیت، بومی گزینی و اخذ سهمیه منطقه، اقدام به جذب کارنامه سبزهای سراسر کشور اعم از پیرانشهر و سردشت کند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین هر استان به نسبت سهمیه باقیمانده، سهم خود را از جذب کارنامه سبز دارد و این سهم برای هر استان محفوظ خواهد بود و در نهایت فهرست پذیرفته شدگان هر استان بر اساس کارنامه داوطلبان احراز شده و چنانچه فردی تمایل به حضور در استان و منطقه پذیرفته شده را نداشته باشد، اولویت به داوطلبان بومی استان اختصاص می‌یابد.

کد خبر: ۹۲٬۳۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha