۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
از همه کسانی که به اقتصاد ترکیه اعتماد دارند، حمایت می‌کنیم
رئیس‌جمهور ترکیه:

از همه کسانی که به اقتصاد ترکیه اعتماد دارند، حمایت می‌کنیم

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه تصریح کرد: حتی زمانی که شیوع گسترده کرونا سبب توقف چرخ‌های اقتصادی کشورها شده بود، اقتصاد ترکیه ارتباطش را با جهان قطع نکرد.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در مراسم افتتاح کارخانه تولید ماسک در استان زونگولداک گفت: حتی زمانی که شیوع گسترده کرونا سبب توقف چرخ‌های اقتصادی کشورها شده بود، اقتصاد ترکیه ارتباطش را با جهان قطع نکرد.

وی با اشاره به رشد فعالیت‌های اقتصادی کشور افزود: صنعتگران ترکیه علی‌رغم وجود افرادی که امیدوارند پایه‌های اقتصاد ما متزلزل شود، همچنان به کار، تولید و ایجاد اشتغال برای مردم ادامه می‌دهند.

اردوغان با اشاره به روند مبارزه ترکیه با کرونا اظهار داشت: در دوره‌ای که حتی پیشرفته‌ترین کشورهای جهان به اندازه کافی دستگاه تنفسی نداشته، در حال رقابت با هم برای دستیابی به ماسک بوده و مراکز نگه‌داری از سالمندگان نیز به سردخانه تبدیل شد، ما خدمات بهداشتی با کیفیت بسیار بالا را رایگان در اختیار مردم قرار دادیم.

وی در ادامه سخنانش تصریح کرد: بدون تبعیض بین شهروندان خود و خارجی‌ها، بدون هیچ تبعیضی از همه کسانی که به اقتصاد ترکیه اعتماد دارند، حمایت می‌کنیم.

اردوغان همچنین افزود: استخدام بخش صنایع کشور طی ۳ ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۳۸ هزار نفر افزایش یافت. این نشان می‌دهد که رشد بخش صنایع سالم بوده است.

وی با اشاره به اینکه به ۳۱ هزار هنرمند ۲۵۰ میلیون لیر کمک مالی ارائه خواهیم کرد، گفت: به بازار تئاتر که دچار بحران شده نیز به مبلغ ۲۵ میلیون لیر کمک می‌کنیم.

کد خبر: ۹۲٬۲۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha