۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
بحران در بازار جهانی کار
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

بحران در بازار جهانی کار

سازمان ملل اعلام کرد بیماری کووید-۱۹ آسیب شدیدی به بازار کار وارد کرده است که تا چند سال دیگر جبران نخواهد شد.

به گزارش بازار، سازمان بین المللی کار در گزارشی اعلام کرد همه گیری کووید-۱۹ موجب بحران "بی سابقه" در بازار جهانی کار شده است که سال‌ها بر بازار کار تاثیر خواهد گذاشت.

این نهاد سازمان ملل گفت: وضع همه کشورها در زمینه اشتغال و درآمد ملی وخیم شده است به طوری که نابرابری‌های موجود را تشدید کرده است و خطر تاثیرات منفی بلند مدت آن بر کارگران و بنگاه‌های اقتصادی را به همراه دارد.

در این گزارش ۶۴ صفحه‌ای با عنوان اشتغال جهانی و چشم انداز اجتماعی در سال ۲۰۲۱ آمده است این بحران به کارگران آسیب پذیر لطمه زده است و دو میلیارد نفر در بخش غیر رسمی، زنان و جوانان بیشترین آسیب را دیده اند.

به گفته این سازمان، در سال ۲۰۲۰، حدود ۸.۸ درصد از کل ساعات کاری از بین رفت – برابر با ساعات کاری ۲۵۵ میلیون کارگر تمام وقت در یک سال. اما اگر این بیماری همه گیر شایع نشده بود، جهان حدود ۳۰ میلیون شغل جدید در سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده بود.

به گزارش سازمان بین المللی کار، به علت شیوع این بیماری، در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، حدود ۴.۴ درصد ساعت کاری برای ۱۴۰ میلیون شغل تمام وقت و ۴.۴ درصد در سه ماهه دوم برای ۱۲۷ میلیون شغل تمام وقت از بین رفته است.

در این گزارش همچنین آمده است به علت پیشرفت در واکسیناسیون و صرف هزینه‌های کلان مالی، اندکی بهبود اقتصادی در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ پیش بینی می‌شود. همچنین پیش بینی می‌شود این بهبود اقتصادی به ایجاد ۱۰۰ میلیون شغل در سال کنونی و ۸۰ میلیون شغل دیگر در سال ۲۰۲۲ کمک کند، اما باز هم با تعداد مشاغل قبل از شیوع این بیماری فاصله زیادی دارد.

کد خبر: ۹۲٬۱۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha