۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
ممانعت از خروج مرغ خراسان‌جنوبی به مقصد استان های همسایه/افزایش قیمت نداشته‌ایم
رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی:

ممانعت از خروج مرغ خراسان‌جنوبی به مقصد استان های همسایه/افزایش قیمت نداشته‌ایم

بیرجند-زجاجی، رئیس اتحادیه مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی گفت: ماه‌های گذشته بخشی از سهمیه مرغ خراسان‌جنوبی به استان‌های همسایه می‌رفت که جلوی این اقدام گرفته شد.

غلامرضا زجاجی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه در ماه‌های گذشته شاهد بودیم که بخشی از سهمیه مرغ و مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی به استان‌های همسایه می‌رفت که موجب کمبود مرغ در استان می‌شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در این راستا نامه‌ای به مسئولان و متولیان امر نوشتیم و آنها را از جزئیات موضوع مطلع کردیم که خوشبختانه جلوی این کار تا حد زیادی گرفته شد و تا زمانی که نیاز مردم استان تأمین نشود، مرغ تولیدی در استان به دیگر مناطق نخواهد رفت.

زجاجی در پاسخ به این سؤال که چرا علی‌رغم ممانعت از خروج مرغ از استان همچنان شاهد کمبود این کالای اساسی سفره مردم در خراسان‌جنوبی هستیم، گفت: این مشکل در سطح کشوری مطرح است و علت آن را باید در کاهش جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته جست و جو کرد.

وی اظهارکرد: قیمت مرغ در خراسان‌جنوبی تغییری نکرده است و در واحدهای صنفی با قیمت کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد و خوشبختانه کمبود تخم مرغ نیز در استان وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان مواد پروتئینی خراسان‌جنوبی یادآور شد: روزانه به طور متوسط ۱۵ تا ۲۵ تن مرغ در خراسان‌جنوبی توزیع می‌شود.

گفتنی است که روز گذشته ( ۱۲ خردادماه) نیز رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با انتقاد از نحوه توزیع گوشت مرغ در استان گفت: مرغداری‌های خراسان‌جنوبی بیش از دو برابر مصرف مردم، مرغ تولید می‌کنند، اما به صورت مطلوب توزیع نمی‌شود.

وی افزود: خروج مرغ از استان چه به صورت رسمی و چه غیررسمی باید ممنوع شود و رفع  نیاز مردم استان باید در اولویت قرار گیرد.

کد خبر: ۹۲٬۱۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha