۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزارمتر مکعب آب در سفره‌های زیر زمینی زنجان ذخیره می‌شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزارمتر مکعب آب در سفره‌های زیر زمینی زنجان ذخیره می‌شود

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: با انسداد ۴۰۰ حلقه چاه  غیر مجاز در استان بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مکعب آب در سفره‌های زیر زمینی ذخیره می‌شود.

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طبق برنامه مدون سالیانه باید ۲۰۰ حلقه چاه غیر مجاز باید در استان مسدود شود ولی این میزان طی سالجاری به علت خشکسالی شدید در استان دو برابر می شود. 

وی اظهار کرد: طی سالجاری در راستای سازگاری با کم آبی ۴۰۰ حلقه چاه  غیر مجاز در زنجان مسدود خواهد شد که با انسداد این تعداد چاه بیش از ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مکعب آب سفره های زیر زمینی ذخیره می شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان گفت: طی سالجاری انسدادچاه‌های غیر مجاز در استان با جدیت دنبال می‌شود، گفت: همچنین در بحث تعادل بخشی هم ۱۴۰ حلقه چاه اصلاح تعدیل است که  ۲.۴ میلیون متر مکعب صرفه جویی در آبخوان‌ها را به دنبال خواهد داشت. 

افشاری با بیان اینکه باید مسدود شدن چاه‌های غیر مجاز در استان مدیریت شود تا جلوی هدر رفت آب گرفته شود،تصریح کرد: ورودی آب به پشت سدهای زنجان در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته بیش از ۴۹ درصد کاهش دارد و در این میان باید مدیریت مصرف آب در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: همچنین به جهاد کشاورزی استان اعلام شده تا نسبت به کاشت محصولات کم آبر کشاورزان را تشویف کند تا در مصرف آب صرفه جویی شود. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ابراز داشت: از کشاورزان درخواست می شود برای صرفه جویی در مصرف بهینه آب برای آبیاری از آب شرب استفاده نکنند.

کد خبر: ۹۲٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha